مراسم چهارمين سالگرد ارتحال آيت‌الله بهجت شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطميه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اين مراسم همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی عبد صالح خدا، آیت الله العظمی بهجت، مراسم بزرگداشتی با حضور شاگردان، فضلا، اساتید و طلاب، در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران نيز در ابتدا اين مراسم عنوان كرد: رابطه تعلیم و تعلم بین خدا و انسان در طول تاریخ از طریق انبیای الهی و کتب آسمانی وجود داشته است و پیامبر اسلام نیز به عنوان آخرین پیامبر سهم بسزایی در الهی کردن انسان داشته است.
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: خداوند انسان را با ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف خلق کرده و در وجود انسان ودیعه نهاده و وظیفه انسان است که این ظرفیت‌‌ها با توجه به آموزه‌‌های الهی انبیا و قران کریم به مقام عبودیت برساند.
آيت‌الله حاج شيخ محمد تقي بهجت(ره) در اواخر سال 34 در شهر فومن به دنيا آمد، تحصيلات ابتدايي حوزه را در مكتب خانه فومن به پايان رساند و پس از تحصيلات ادبيات عرب در سال 48 هنگامي كه تقريبا 14سال از عمر شريفش مي‌گذشت، براي تكميل دروس حوزوي عازم عراق شد و حدود چهار سال در كربلاي معلي اقامت كرد و علاوه بر تحصيل علوم رسمي از محضر استادان بزرگ آن سامان، برخوردار شد.
آيت‌الله بهجت 27 ارديبهشت سال 88 به لقاء‌الله پيوست و پيكرش پس از تشييع در جوار مرقد كريمه اهل بيت(ع) به خاك سپرده شد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.