استاد بزرگ شطرنج کشورمان در مسابقات قهرمانی غرب آسیا عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

اصغر گلی زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات غرب آسیا تا دور ششم رقابت ها صدرنشین جدول رده بندی بودم اما در دیدار با " پوریا درینی" بسیار بد بازی را اداره کردم و این امر مدال طلا را از من گرفت.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان تصریح کرد: نوع بازی من در دور ششم مسابقات مقابل " پوریا درینی" به نظرم یک تراژدی کمدی بود چون من در شرایطی که بر بازی تسلط کامل داشتم با ریسک بالا یک حرکت بچه گانه انجام دادم و این مسئله باعث شد تا حریفم گوی سبقت را در دست بگیرد حتی زمانی که وی به من پیشنهاد تساوی هم داد قبول نکردم و این امر به ضررم تمام شد و بازی را واگذار کردم.

وی گفت: عامل اصلی باختم مقابل " درینی" ارائه یک بازی احساسی بود به طوری که وقتی متوجه شدم بر حریف برتری دارم دچار غرور کاذب شده و حرکات غیرحرفه ای انجام دادم؛ من در دور ششم به دلیل استرس بالا شطرنج واقعی خود را به نمایش نگذاشتم و به خاطر این یک باخت قهرمانی را از دست دادم.

گلي زاده یاد آور شد: البته از این مسئله که یک ایرانی توانست جواز حضور در مسابقات شطرنج قهرمانی جهان را به دست آورد بسیار خوشحالم اما اگر بخواهم به صورت شخصی به مدال نقره خود توجه کنم می توان گفت که یکی از تلخ ترین مدال های دوران بازیگری خود را به دست آوردم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار