مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری در کشور خبر داد.

محمد جلال در همایش منطقه ای اطلاع رسانی سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود: سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری در کشور به منظور آسان سازی و روان سازی در رصد کالا از مبدا به مقصد اجرا می شود.
به گفته وی، شناسه گذاری کالا، رهگیری کالا از مبدا تا مقصد، استعلام و احراز اصالت کالا از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.
وی گفت: مرحله اول بارنامه های الکترونیکی آماده سازی و آماده بهره برداری شده است.
جلال افزود: مرحله اول این طرح با سامانه ای که مبتنی بر زیر ساخت بارنامه الکترونیکی برای ورود محصولات تولیدی، صنعتی، کشاورزی معدنی ، انواع سوخت و انواع مواد شیمیایی وارد چرخه های اقتصادی کشور می شود، اجرا خواهد شد.
مشاور قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت، کنترل و مدیریت بهتر در زنجیره توزیع و پخش محصولات با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده برای تولید کنندگان، شفاف سازی معاملات تجاری، مستند سازی پرونده های مالیاتی و تمکین مودیان نظام مالیاتی کشور و گسترش نظارت مردمی بر شبکه توزیع کشور و نقش موثر آنها در مبارزه با قاچاق از دیگر آثار اجرای این سامانه است.
رییس کمیته اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش گفت: این سامانه می تواند آمار و اطلاعات جامع را در کمترین زمان بدست آورد و اطلاعات این سامانه در تنظیم بازار و تصمیم گیری های کلان می تواند نقش مهمی داشته باشد.
عیدالله قاسمی افزود: با راه اندازی این سامانه، همه کالاهای ورودی و خروجی ارزیابی و کنترل خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زیر ساخت های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد سامانه الکترونیکی رصد کالای تجاری در این استان فراهم شده است.
رحمان کرمی افزود: بازرگانان و تجار برای ثبت کالای خود در این سامانه آمادگی دارند و این سامانه به شفاف سازی داد و ستد کالا کمک می کند.
در این نشست، جمعی از مسئولان اجرایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک، نیروی انتظامی، حمل و نقل و دستگاههای مرتبط با تجارت حضور داشتند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.