استاندار همدان گفت: امسال بيش از 150 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه بخش کشاورزي استان اعتبار در نظر گرفته شده است که براي نحوه توزيع اين ميزان اعتبار دستگاه هاي مرتبط بايد برنامه ريزي لازم را داشته باشند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛علي محمد آزاد صبح امروز در نشست ستاد اجرايي توسعه بخش کشاورزي استان، افزود: دستگاه هاي مرتبط بايد براي جذب اعتبارات ديگر نيز براي توسعه و رونق بخش کشاورزي به عنوان محور توسعه استان تلاش کنند تا اعتبار بيشتري نصيب استان شود.
وي اضافه کرد: در حال حاضر 20 هزار هکتار زمين مستعد کشاورزي در استان شناسايي شده است که از اين ميزان 13 هزار هکتار آن آماده واگذاري است و در استان مشکل کمبود زمين وجود ندارد .
وي اظهار داشت: ايجاد اشتغال پايدار و افزايش توليد يکي از اهداف توسعه بخش کشاورزي استان است که براي رسيدن به اين هدف بايد هرچه بيشتر به توسعه طرح هاي کشاورزي استان توجه شود.   
آزاد خاطرنشان کرد: براي توسعه و رونق بخشي به بخش کشاورزي استان بايد از ظرفيت ها و توانمندي بخش خصوصي کمک گرفته شود تا کشاورزي استان به اهداف مورد نظر خود برسد.
استاندار در ادامه اين نشست بيان داشت: قيمت خريد گندم از کشاورز 720 تومان است که گندم خريداري شده به قيمت 450 تومان به کارخانه ها و نانوايي ها به فروش مي رسد.
وي از فرمانداران، اداره کل تعزيرات و ساير دستگاه هاي نظارتي خواست که کنترل و نظارت لازم را بر نرخ خريد و فروش گندم داشته باشند و از فروش آزاد آن جلوگيري کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.