یک کارشناس ارشد رشته گیاه پزشکی در هلران توانسته است ساخت نخستین گلخانه خانگی بدون مصرف انرژی در ایران را به نام خود ثبت کند.



به گزارش باشگاه خبرنگاران  ايلام؛ مهدی شعبانی در این باره گفت: اعتقاد دارم بخش کشاورزی بعلت کمترین ظرافت و جذابیت دیر یا زود از بخش تولیدی خارج می شود که از مهمترین مشکلات این بخش عدم استفاده از نیروهای جوان با استعداد و پرتوان است که  قادرند بخش کشاورزی را از حالت سنتی به مدرنیته تبدیل کنند .
وی با بیان اینکه این طرح حماسی به علت جذابیت بالا وزیبایی طراحی در بدو تولید مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است ادامه داد:قطعا این الگوهای جدید وجذاب در بخش کشاورزی با جایگزینی بجای الگوهای سنتی کشاورزی تولید را به سطوح مختلف جامعه خصوصا منازل سوق می دهند.
مخترع جوان دهلرانی به بازدهی این طرح علمی اشاره کرد و گفت: تمام تست های که بر روی چند گونه از سبزیجات از جمله ریحان وجعفری وگوجه فرنگی انجام شد حاکی از نورگرایی مثبت فتوتروپسم مثبت افزایش رشد وکاهش هدر رفت رطوبت در دسترس گیاه می شود.
شعبانی گفت: رطوبتی که بوسیله این مه پاش جدید و مبتکرانه در دسترس گیاه قرار می گیرد بسیار دقیق وباجذابیت بالا به وسیله گیاه مصرف می شود .
وی ادامه داد: این طرح الگوی جذاب تولید زا(نه مصرف زا) را بدون مصرف انرژی به همه ایرانیان هدیه می کند چرا که این طرح  دارای پتانسیل های بالایی از جمله افزایش توان مقاومت گیاه در برابر شرایط سخت گرمایی و سرمایی و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و قابلیت انتقال آن به آسانی است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.