رسوايي مالياتي دولت آمريکا، باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور را به موضع گيري وادار کرد. در همين حال وزير خزانه داري آمريکا از رئيس سازمان فدرال ماليات خواست استعفا کند و استعفاي او را پذيرفت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ماجراي جانبداري سياسي سازمان فدرال ماليات آمريکا براي دولت اوباما دردسر آفرين شده است.  اوباما روز گذشته بيانيه اي در خصوص انتقادها از سازمان فدرال ماليات منتشر کرد و در آن  به ماجراي رسوايي اخير اين سازمان پرداخت . گفته مي شود سازمان فدرال ماليات آمريکا، به صورت تبعيض آميز با گروههاي محافظه کار و جمهوري خواه آمريکا برخورد کرده است. اوباما در اين بيانيه تاکيد کرد حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا اطمينان حاصل شود ديگر در آينده چنين اتفاقهايي تکرار نمي شود. 
اوباما در سخناني در کاخ سفيد در اين خصوص گفت: من دقايقي پيش  گفتگو با جک لو وزير دارايي و مقامات بلندپايه وزارت خزانه داري درباره مسئله سازمان فدرال ماليات را به پايان رساندم. در اين گفتگو درباره تحقيقات درخصوص عملکرد نادرست کارکنان سازمان فدرال ماليات بحث شد که به گونه اي نادرست اعمال نظرهايي درباره گروههاي محافظه کار که متقاضي معافيت هاي مالي بوده اند ، داشته اند. من در کنفرانس خبري فردا به پرسشهايي در اين زمينه پاسخ خواهم داد اما حالا مي خواهم به همه شما درباره کارهايي که در اين زمينه انجام مي دهيم اطلاع بدهم. من گزارش ديده بان وزارت خزانه داري را مطالعه کرده و به رفتار نادرستي که وجود داشته است پي برده ام. چنين اقداماتي هيچ توجيهي ندارد. اين اقدام غيرموجه است و مردم آمريکا حق دارند از اين مسئله عصباني باشند. من خودم نيز از اين مسئله خشمگين هستم. من چنين رفتارهايي را در هيچ سازماني به ويژه سازمان فدرال ماليات تحمل نخواهم کرد زيرا اين سازمان در زندگي همه آمريکايي ها تاثير بسيار زيادي دارد. ما افراد مقصر را مجازات خواهيم کرد. من روز گذشته به جک لو دستور دادم تا به حسابرسي در اين خصوص ادامه بدهد تا مشخص شود اين اتفاق چگونه رخ داده است و چه کساني مقصر بوده اند و اينکه همه واقعيتها روشن شود. امروز وزير خزانه داري گام نخست را در اين زمينه انجام داد زيرا از رئيس سازمان فدرال ماليات خواست استعفا کند و استعفاي او را پذيرفت زيرا باتوجه به جنجال پيش آمده بر سر اين مسئله، اهميت دارد رهبري جديدي براي اين سازمان وارد عمل شود تا به احياي اعتماد به اين سازمان و ادامه فعاليت آينده آن کمک کند. من حداکثر تلاش خود را با استفاده از اختياراتم انجام خواهم داد تا بار ديگر چنين اتفاقهايي رخ ندهد و اين کار را با مجازات افراد مقصر و اعمال نظامهاي کنترلي جديد و اعمال قانون به گونه درست و عاري از غرض ورزي انجام خواهم داد. ما بايد اطمينان حاصل کنيم قوانينمان روشن و شفاف باشد تا اينکه بتوانيم اعتماد به سازمانهاي دولتي را احيا کنيم. من اين انتظار را دارم و مردم آمريکا نيز چنين انتظاري دارند.
درواقع، برکناري مقام بلندپايه مالياتي آمريکا، اقدامي از جانب کاخ سفيد براي پايان دادن به موج فزاينده انتقادها از عملکرد واحد حسابرسي سازمان فدرال ماليات آمريکا و برخوردهاي مغرضانه سياسي آن بوده است. اوباما هم تحت فشارهاي وارد از جانب جمهوري خواهان مجبور شد استعفاي استيون ميلر رئيس سازمان فدرال ماليات آمريکا را از وزير خزانه داري مطالبه کند که او نيز همين کار را انجام داد. ماجراي سازمان فدرال ماليات آمريکا در حالي براي دولت اوباما دردسرآفرين شده است که جمهوري خواهان از جبهه ديگري يعني ماجراي حمله به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي ليبي و کشته شدن سفير آمريکا در اين کشور، دولت اوباما را هدف قرار داده و به شدت به عملکرد آن در اين ماجرا انتقاد کرده اند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار