رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از 10 میلیون تن کالای صادراتی این استان بخش عمده‌اش در شهرستان بناب تولید می‌شود، گفت: با اجرای طرح‌های در دست اجرا برای 4 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در نشست بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی شهرستان بناب یکی از شهرستان‌های شاخص استان در عرصه صنعت و تجارت محسوب می‌شود که قسمت عمده‌ای از درآمد ناخالص استان آذربایجان‌شرقی مربوط به این شهرستان است.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های اساسی در سطح این شهرستان خاطرنشان کرد: وجود نیروگاه برق و صنایع بزرگ در منطقه اشتهای سرمایه‌گذاری را در بناب نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر کرده است.

عظمایی با بیان اینکه روند صنعتی شدن شهرستان بناب از دهه اخیر کلید خورده است؛ افزود: طی سال‌های اخیر روند صنعتی شدن شهرستان بناب شتاب بیشتری به خود گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از 10 میلیون تن کالای صادراتی استان بخش عمده‌اش در شهرستان بناب تولید می‌شود.

به گفته عظمایی از 4.5 میلیون تن پروانه بهره‌برداری در بخش فولاد استان بخش عمده‌اش در بناب تولید می‌شود و به عنوان قطب تولید فولاد در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 217 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری 42 میلیاردتومان در شهرستان بناب در حال اجراست؛ گفت: هم اکنون 178 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر 876 میلیارد تومان در شهرستان بناب در حال اجراست که با اجرای طرح‌های در دست اقدام تعداد اشتغالزایی در بخش صنعت از 3 هزار و 800 نفر به بیش از 8 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین تشریح کرد: در بعد تجاری نیز از میزان 2 میلیارد دلار شاخص صادرات استان در بخش محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، سهم عمده آن را صادرات بناب تشکیل داده و توانسته همچنان موقعیت خود را در سطح استان حفظ کند.

وی گفت: از محل بنگاه‌های زود بازده بالغ بر 110 میلیارد تومان برای استان تخصیص یافته که برای 39 طرح بناب بالغ بر300 میلیارد تومان از این شهرستان طرح معرفی شده‌اند که تاکنون از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته 300 میلیارد تومان آن مربوط به بناب است.

عظمایی تصریح کرد: از 31 طرح معرفی شده از محل ستاد تسهیلات نیز 15 مصوبه اجرا شده و 16مصوبه نیز در این شهرستان در حال اجراست/س

برچسب ها: تن ، کالا ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.