معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش حقوق دستیاران به یک برابر و نیم خبر داد.

بهرام عین‌اللهی دیروزدر حاشیه نشست با معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: حقوق دستیاران به یک برابر و نیم افزایش یافت و برنامه هایی برای بیمه آنها نیز تدوین شد.

وی در خصوص بحث آزمونها بویژه آزمون دستیاری نیز به عنوان بزرگترین آزمون افزود: با توجه به اینکه این آزمون در یکی دو دوره قبل مساله دار و شاهد تقلب شده بود اکنون از طریق سخت افزار و نرم افزار جدید با روشهای خاص حفاظتی و امنیتی مطمئن ترین آزمون دستیاری در اوایل اردیبهشت ماه جاری برگزارشدکه نتایج اولیه آن در نیمه دوم خردادماه و نتایج پس از انتخاب رشته آن در نیمه دوم تیرماه اعلام می شود.

به گفته وی، این آزمون به صورت ویژه بدون سوالات تکراری و با روش جدید ارائه نمونه و بیمار برگزارشد تا معلومات دستیاران در این آزمون به صورت واقعی سنجیده شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در خرداد ماه خبر داد و گفت: آزمون ورودی تخصصی دندان پزشکی نیز برگزار می شود.

عین اللهی آموزشهاتی تخصصی معاونت رشد رشته های فلوشیپ و تخصصی در کشور و دانشگاه ها را یادآورشد و گفت: رشد رشته های تکمیلی phd در علوم پایه و کارشناسی ارشد در رشته های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی از دیگر برنامه های معاونت آموزشی است.

این پزشک فوق تخصص قرنيه ارتباط دانشگاه های داروسازی با صنعت در بحث داروسازی را خاطرنشان کرد و گفت: اولویت در این تعامل و ارتباط با تحقیقات منجر به خدمات است.

عین اللهی در مورد وضعیت هیات علمی دانشگاه ها از استخدام 4 هزار عضو هیات علمی در سال جاری خبر داد و گفت: این اعضا از طریق اعلام فراخوان قبلی و فراخوان در شهریورماه جذب می شوند.

وی دادن سهمیه بیشتر در این خصوص به دانشگاه های جوان نظیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان را تاکید کرد و گفت: دادن سهمیه بیشتر به این دانشگاه ها در راستای تامین اساتید آنها است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.