پخش سریال‌های قومی در هر استان موجب افزایش مخاطبان این سریال‌ها در تلویزیون می‌شود.

 "حمید آشتیانی‌پور" کارگردان نویسنده و تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به گستردگی شبکه‌های تلویزیونی استانی برای جذب بیشتر مخاطب بهتر است سریال‌هایی با مضمون و مفهوم قومی ملیتی هر استان در خود آن استان پخش شود.
با توجه به این موضع بهتر است سریال‌ها‌ی استانی هر استان با توجه گستردگی شبکه های تلویزیونی استان‌ها در آن شبکه‌ها نمایش داده شوند.
"آشتیانی‌پور" عنوان کرد: توجه به طرز ادای صحیح گویش‌ها و لهجه‌ها و تاثیر‌گذاری آن بر مخاطبان آن استان و با وجود امکانات فعلی شبکه‌های استانی خیلی مناسب‌تر است که این‌گونه سریال‌ها در همان‌شبکه‌های استانی و توسط بازیگران متخصص و با مهارت در آن گویش و لهجه پخش و نمایش داده شود تا با اقبال بیشتر مردم و مخاطبان روبه‌رو شود.
وی با اشاره به مثالی گفت: برای مثال فیلمی که در شهری با اقبال عمومی فراوانی روبه‌رو شد و فیلم پرفروش تبدیل شده بود.
در حالی که همان فیلم با همان مضمون و مفهوم در شهر دیگری با لهجه و گویش متفاوت به نمایش درآمد با اقبال چندان زیادی روبه‌رو نبود.
وی بیان کرد: حال اگر فیلمی استانی با توجه به اهمیت به مضمون گویش‌ها و لهجه‌ها در همان استان خودش به نمایش درآید به موفقیت‌ بیشتری نائل خواهد آمد.
وی همچنین ادامه داد: اگر این‌گونه سریال‌ها در مراکز همان استان‌ها نمایش داده شوند و در آن به فرهنگ‌ جاری و مرسوم و ضرب‌المثل‌های آن استان‌ها پرداخته و نمایش داده شود خیلی موفق‌تر ظاهر خواهند شد.
وی همچنین عنوان کرد: اگر این‌گونه سریال‌ها را در قالب و بخش مستند ببینم، می‌تواند موفق عمل کند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.