45 روز اول جاري تعداد 891 دستگاه واگن امدادي براي کمک به حمل و نقل ريلي به مقصد کشورهاي آسياي ميانه به ناگاون ريلي تزريق شد.

حسيني محمدي مدير کل دفتر خدمات بازرگاني سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: افزايش 3.9 ميليون دلاري صادرات به کشورهاي حوزه آسياي ميانه خبر داد و با اشاره به وجود بازارهاي بسيار مستعد و رو به رشد در اين منطقه حمايت از حمل و نقل ريلي را شاه کليد نفوذ بيشتر به CIS دانست.

وي ادامه داد: صادرات انواع کالاهاي ايراني و علي الخصوص مصالح ساختماني را بعنوان يکي از زمينه‌هاي مطالعه شده براي بسط بازار صادراتي ايران در آسياي ميانه مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال 1390 به طور متوسط روزانه 40 دستگاه واگن باري با محموله‌هاي صادراتي به مقصد کشورهاي آسياي ميانه روانه مي‌شد که اين رقم در سال 1391 به 25 دستگاه کاهش يافت.

وي افزود: نياز غير قابل انکار کشور به گسترش صادرات غير نفتي در شرايط فعلي و لزوم حفظ درپاي ايران در بازارهاي خارجي، حساسيت سازمان توسعه تجارت ايران را به اين کاهش محسوس صادرات ريلي جلب کرد و بر همين اساس اين سازمان بعنوان متولي تجارت خارجي کشور، رايزني‌هاي لازم را با بدنه دولتي و خصوصي راه آهن کشور انجام داد و طرفين ورود واگن‌هاي امدادي را بعنوان راه حلي مناسب جهت رفع اين مشکل پذيرفتند.

حسيني محمدي گفت: براساس همين در 45 روز اول سال جاري تعداد 891 دستگاه واگن امدادي براي کمک به حمل و نقل ريلي به مقصد کشورهاي آسياي ميانه به ناوگان ريلي تزريق شد که اين عدد در مقايسه با مدت مشابه پارسال رشد 575 درصدي را نشان مي‌دهد که نتيجه مستقيم اين اقدام را ميِ‌توانيم در افزايش 3.9 ميليون دلاري صادرات کالا به CIS ببينيم./عب
برچسب ها: واگن ، صادرات ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار