دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:بسیاری از کشورها وارد کننده مغزها هستند و میلیونها دلار هزینه میکنند تا جوانان نخبه سرخورده ای که در کشورهای دیگر حمایت نشدند جذب کنند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمد اسماعیل سعیدی افزود: وقتی ما تنها هدفمان را معرفی جوانان برگزیده قرار دهیم و بعد این جوانان را به حال خود رها کنیم و حمایتهای لازم صورت نگیرد قطعا شاهد تبعات خوبی نخواهیم بود.  
وی اظهار داشت: وقتی که جوانی برتر را در عرصه ای به عنوان جوان نخبه معرفی میکنیم باید همه همت خود را به کار گیریم تا از آنها در توسعه سرمایه گذاریهای فرهنگی، اقتصادی و غیره استفاده شود، چرا که مهمترین راه رسیدن به رشد علمی و فرهنگی حرکات ارزشمندی است که این جوانان انجام میدهند.  
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) به همت وزارت ورزش و جوانان و با همکاری نهادها و دستگاه¬های مختلف کشور برگزار میشود و سرمایه های علمی و معنوی کشور را معرفی میکند که باید از این سرمایه ها حمایت کنیم تا نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری خود را از دست ندهیم.  
 سعیدی افزود: جوانان بسیاری را می بینیم که لوح تقدیر های گوناگون در جشنواره های متفاوت دریافت کرده اند اما در حال حاضر به دلیل عدم حمایت های لازم یا بیکارند یا در حوزهایی که تخصص ندارند فعالیت میکنند و آینده ای مبهم را پیش رو دارند.  
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه های مختلف در بخش های گوناگون صنعت، کشاورزی، فرهنگی و غیره موظفند بسترهای لازم را برای حمایت نخبگان خود فراهم کنند.  
وی افزود: برگزاری این جشنواره و نامگذاری آن به نام مقدس حضرت علی اکبر(ع) که هم جوان بودند و هم مظهر ایثار فداکاری و شجاعت حرکت ارزشمندی است که این حضرت را به عنوان الگوی جوان ایران اسلامی در ذهن تداعی میکند.  
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این باور برسیم که اگر جشنواره ای برگزار می شود، مشکلی حل شود و برای رسیدن به هدفی باشد. پس باید بیش از این که برای برگزاری جشنواره ها سرمایه گذاری کنیم در جهت هماهنگی و برنامه های پس از آن برنامه ریزی داشته باشیم تا در مسیری گام برداریم که همه دستگاه ها و متولیان در هدفی واحد از جوانان برترمان حمایت کنند./ل
برچسب ها: جوانان ، حمایت ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار