سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که در خصوص مبارزه با قاچاق انسان برگزار شده بود ، خواستار اعمال اقدامات موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با اشکال مختلف قاچاق و به ویژه قاچاق انسان شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " غلامحسین دهقانی " سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد لزوم حمایت از قربانیان قاچاق انسان به ویژه زنان و کودکان که در معرض کار اجباری و سوءاستفاده‌های جنسی و تجاری هستند را خاطرنشان کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از افزایش گزارش‌ها در مورد قاچاق انسان با هدف برداشتن اعضای آنها و همچنین قاچاق اعضاء و بافت انسان ابراز می‌کند.

وی مسئولیت کشورهای ثروتمند مقصد را در اینخصوص مورد تاکید قرار داد .

دهقانی توجه نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل را به دلایل اصلی و ریشه ای جنایت قاچاق انسان جلب و تصریح کرد : مسائلی مانند فقر اقتصادی و اجتماعی، بیکاری، فقدان فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی، تبعیض و به حاشیه رانده شدن و بحران‌های مالی جهانی بخشی از عوامل کمک کننده به آسیب پذیری انسان‌ها در برابر قاچاق انسان است و از این‌رو جامعه بین‌المللی باید به این مسائل توجه و آنها را برطرف کند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در ادامه به تشریح ساختارهای قانونی و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه جرائم مختلف از جمله انواع قاچاق پرداخت و تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی حدود 9 سال پیش قانونی را تحت عنوان قانون مبارزه با قاچاق انسان تصویب  کرد که در این قانون برای همه اشکال قاچاق انسان مجازات تعیین شده است .

 وی ادامه داد: همچنین براساس اعلام رسمی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ظرف ماه‌های اخیر حدود 46 باند قاچاق انسان توسط ماموران ویژه نیروی انتظامی کشورمان متلاشی شده و حدود 147 نفر در عملیاتهای مختلف مبارزه با قاچاق انسان دستگیر شده‌اند .

دهقانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقصد و همچنین ترانزیت مواد مخدر همواره در مبارزه با آن جدی بوده و به طور فعالانه با آن برخورد کرده است .

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که قاچاق انسان در پیوند با جرائم دیگر شامل پولشویی، فحشا، پورنوگرافی کودکان، برده داری و قاچاق مواد مخدر است ، بنابراین لازم است که جامعه بین‌المللی این ارتباط بین جرائم مختلف را مد نظر قرار داده و برای مبارزه علیه آنها در مواقع لزوم وارد عمل شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، ملل ، نماینده ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار