مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: 30 درصد تجهیزات کارخانه زباله‌سوز شهرستان ساری خریداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گرامیان از اجرایی شدن مرحله دوم طرح تفکیک زباله از مبدا خبر داد و با اشاره به اینکه ماموران شهرداری بیش از 100 هزار عدد نایلون زباله به همراه تراکت‌هایی که حاوی ساعات جمع‌آوری زباله است را به منازل تحویل داده و به هر خانه دو نایلون و یک تراکت ارائه شده است، افزود:مرحله نخست طرح تفکیک زباله از مبدا تولید شهر ساری اجرا شد و در این طرح موفقیت نسبی کسب کردیم و برای جلب رضایت شهروندان چاره‌اندیشی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری محوریت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ساری را با استقرار سه کانکس در محل دپوی زباله و تحویل مواد شوینده به مردم عنوان وتصریح کرد: در ابتدا زباله‌ها به دو دسته خشک و تر تفکیک می‌شوند.

گرامیان مزیت مرحله دوم طرح تفکیک زباله از مبدا، نسبت به مرحله نخست را حضور فیزیکی به درب منازل و ارتباط مستقیم با مردم دانست و تصریح کرد: این تعامل سبب مشارکت بیشتر و ارتباط پررنگ‌تر و تنگاتنگ بین مجریان طرح و شهروندان می‌شود.

وی حجم زباله تولید شده در ساری را روزانه 270 تا 300 تن اعلام کرد و گفت: جمعیت مازندران در شش ماه نخست سال از سه میلیون نفر به جمعیت 12 میلیونی تبدیل می‌شود.

محل استقرار کارخانه زباله‌سوز در شهرک صنعتی شماره یک ساری در نظر گرفته شد و برای اجرای آن با شرکت چینی قرارداد منعقد شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.