عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس بااشاره به ابلاغ قانون جديد مجازات اسلامي و محاسبه يكسان نرخ ديه زن و مرد گفت: محاسبه يکسان ديه زن و مرد مغاير با شرع نيست.

عزت‌الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل و لاريجاني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به يکسان‌شدن محاسبه ديه زن و مرد در قانون جديد مجازات‌هاي اسلامي اشاره کرد و گفت: محاسبه يکسان ديه زن و مرد مغاير با شرع نيست.

وي در ادامه افزود: اينکه ديه زن و مرد به صورت يکسان محاسبه نشود به صورت صريح در قرآن بيان نشده و صرفا نظرات برخي از علما بوده است.

عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس همچنين خاطرنشان کرد: قانون مجازات‌هاي اسلامي که اخيرا توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده است، صراحتا به اين موضوع اشاره دارد.

وي اضافه كرد: اين تصميم با جمع‌بندي نظرات برخي از علما اتخاذ شده و هيچ مغايرتي با شرع ندارد.

نماينده آمل و لاريجان اظهار داشت: در قرآن كريم دو موضوع ارث و شاهدبودن زن مطرح است که غيرقابل تغيير بوده و در قانون جديد مجازات اسلامي مد نظر قرار گرفته است.

اضافه مي‌شود: قانون مجازات‌هاي اسلامي پس از تصويب توسط نمايندگان و تاييد شوراي نگهبان چهارشنبه هفته گذشته جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

براساس اين قانون ديه زن و مرد بصورت يکسان محاسبه شده و مابه‌التفاوت ديه زن از محلي به نام صندوق خسارت‌هاي بدني پرداخت خواهد شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: دیه ، مجلس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار