مدیرعامل سازمان بنادر و و دریانوردی گفت: ایران چهارمین ناوگان بزرگ نفتی دنیا را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مازندران صدر در بیست و یکمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: باید تلاش کنیم تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار نیروی دریایی قرار گیرد.

وی افزود: در صدد هستیم تا پایان برنامه توسعه 5 هزار دریانورد تربیت کنیم که این امر بدون اشاعه فرهنگ دریایی امکان‌پذیر نیست و این همایش‌ها باید عملیاتی بوده و بازتاب بین‌المللی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و و دریانوردی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور ما بیش از 172 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر بازرگانی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از 7/5 میلیون واحد کانتینر ظرفیت کانتینری و بیش از 13 میلیون نفر ظرفیت مسافری در بنادر و اسکله‌های مسافری از دیگر ظرفیت بنادر و دریانوردی مازندران است.

صدر با اشاره به اینکه ایران با بیش از 7/5 میلیون واحد کانتینر ظرفیت ملکی در ناوگان تجاری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناوگان خاورمیانه است، گفت: در بخش ناوگان نفتی نیز 10 میلیون تن ظرفیت ملکی ناوگان نفتی ایران است که این ظرفیت جایگاه کشور را به عنوان چهارمین ناوگان بزرگ دنیا قرار داده است.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در در این همایش گفت: پیشینه حضور پرثمر در دریا و توجه آن در امر توسعه کلان به بیش از شش قرن می‌رسد.

استیری با اشاره به اینکه دریا به ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف کمک می‌کندافزود: دریا یکی از مهم‌ترین ابزار پیشرفت اقتصادی، بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی کشورها به حساب می‌آید و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در آن می‌شود./س

برچسب ها: ناوگان ، بزرگ ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.