پایگاه خبری آمریکایی "ورلد سوشالیست" در گزارشی درباره انفجارهای اخیری که منطقه مرزی ریحانلی را در مرزهای ترکیه و سوریه هدف گرفت، نوشت: این انفجارها آشکارا با این هدف صورت گرفتند که آمریکا را وادار به دخالت نظامی و مستقیم در بحران سوریه کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری دام پرس، این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: دلایل و مستندات بسیاری وجود دارد که نشان می‌هد، گروه‌های مورد حمایت آمریکا در این انفجارها دست داشته‌اند، اما دولت ترکیه، دمشق را به دست داشتن در این انفجارها متهم می‌کند و از جامعه بین‌ المللی خواهان اقدام علیه آن می‌شود.
این پایگاه خبری به نقل از "محمد علی أدیب أوغلو"، نماینده حزب مردم در پارلمان ترکیه نوشت که ترکیه به گروه‌های معارض مسلح اجازه فعالیت در مناطق مرزی بین دو کشور سوریه و ترکیه را داد و خودروهایی که در انفجارهای ریحانلی به کار گرفته شده بودند، از داخل اراضی به سرقت برده شده بودند که "جبهه النصره" ، شاخه القاعده در سوریه بر آنها تسلط دارد.
ادیب اوغلو همچنین با بیان اینکه بمبگذاری‌ها با مهارت بسیار صورت گرفته بودند، تاکید کرد که این انفجارها شبیه همان بمبگذاری‌هایی است که القاعده آنها را به اجرا می‌گذارد و آنها به این طریق خواهان درگیر کردن ترکیه در جنگ هستند.
این درحالی است که پایگاه خبری ورلد سوشالیست با اشاره به تظاهرات مردم ترکیه در چندین شهر ترکیه از جمله استانبول و آنکارا تاکید کرد که مردم ترکیه "رجب طیب أردوغان"، نخست وزیر ترکیه را مسئول انفجارهای ریحانلی می‌دانند و گزارش‌های خبری ترک تاکید می‌کنند که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه سه هفته پیش از بمبگذاری‌‌ها از عبور خودروهای حامل بمب و مواد منفجره به ریحانلی مطلع بوده است.




برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار