مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از بازنشستگي پيش از موعد135‌هزار كارمندان دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ايراندخت عطاريان  با اشاره به اينكه صندوق  بازنشستگی طي سه سال گذشته اين قانون را براي كاركنان دولت اجرا كرده است، گفت: از سال87 تا پايان سال90 با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي، تمامي كاركنان  وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي كه حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول را داشتند توانستند با حداكثر 5‌سال سنوات ارفاقي بدون شرط سني از قانون بازنشستگي پيش از موعد استفاده كنند.
وي افزود: براساس آمار ارائه شده در سه سال، بيش از 127 هزار و 927 نفر از كاركنان دولت پس از موافقت دستگاه متبوع خود درخواست بازنشستگي پيش از موعد را ارائه كردندكه پس از بررسي پرونده آنان در صندوق بازنشستگي كشوري و تاييد درخواست کتبی آنان، اين تعداد از كاركنان دولت با استفاده از قانون مذكور پيش از موعد بازنشسته شدند.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: بيشترين درخواست در سال87 از سوي كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي به صندوق بازنشستگي كشوري ارائه شده بود ودر سال91 نيز 7 هزار و 281 نفر از كاركنان دولت بدون 5 سال سنوات ارفاقي درخواست بازنشستگي پيش از موعد داشتند كه با تاييد درخواست آنان اين تعداد از افراد هم با 25 سال سابقه قابل قبول، پيش از موعد بازنشسته شدند.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري با اشاره به اين كه در بين دستگاه‌هاي اجرايي كاركنان وزارت آموزش و پرورش بيشترين درخواست را براي استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد داشتند، اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش با 103 هزار و 940 كارمند و پس از آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با 10 هزار و 241 نفر، وزارت مسكن و شهرسازي با هزار و 241 نفر بيشترين درخواست را براي استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد داشته‌اند. عطاريان در پاسخ به اين سؤال كه كارمنداني كه بدون سنوات ارفاقي و با 25 سال سابقه و دريافت 25 روز حقوق پيش از موعد بازنشسته مي‌شوند چه ميزان پاداش پايان خدمت خواهند گرفت، گفت: پاداش پايان خدمت اين قبيل كاركنان به ازاي هر سال خدمت (معادل يك ماه حقوق) و در كل 25 ماه خواهد بود. همچنين بانوان شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي نيز در سال جاري مي‌توانند بدون سنوات ارفاقي با 20 سال سابقه قابل قبول و با ارائه درخواست كتبي و موافقت دستگاه متبوع خود با 20 روز حقوق پيش از موعد بازنشسته شوند. ضمناً پاداش پايان خدمت اين گروه از بانوان متقاضي بازنشستگي پيش از موعد نيز 20 ماه محاسبه خواهد شد. مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري افزود: اين صندوق آمادگي دارد پس از دريافت درخواست كاركنان دولت مبني بر استفاده از قانون بازنشستگي كشوري در كوتاه ترين زمان پرونده مذكور را بررسي کرده اقدامات لازم اداري را براي بازنشستگي پيش از موعد فرد متقاضي (پس از طي مراحل قانوني) انجام دهد.به گفته عطاريان طبق آخرين آمار ارائه شده تاكنون 135 هزار و 208 نفر از كاركنان دستگاه‌هاي دولتي توانسته‌اند پيش از موعد بازنشسته شوند.گفتني است دارا بودن سابقه قابل قبول خدمت به ميزان 25 سال براي مردان و حداقل 20 سال براي زنان بدون لحاظ شرط سني و همچنين اعلام موافقت و ارسال درخواست كتبي متقاضيان بازنشستگي در مهلت قانوني از سوي دستگاه متبوع براي استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت ازجمله شرايطي است كه كاركنان شاغل دستگاه‌هاي دولتي بايد داشته باشند./ف
برچسب ها: قانون ، بازنشسته ، کارمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار