كارشناسان كشاورزي فارس براي رسيدن به رشد و توسعه پايدار در بخش كشاورزي، به کشاورزان آموزش چهره به چهره می دهند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رييس سازمان جهادكشاورزي فارس در نخستين گردهمايي مديران پارسل استان فارس بيان داشت: استفاده از روش‌هاي سنتي در توليد محصولات كشاورزي ديگر نمي‌تواند پاسخگوي نياز كشاورزان و كشور باشد و در اين راستا بايد تمهيدات لازم به منظور به روز رساندن دانش كشاورزان ايجاد شود تا با اين روش اطلاعات كشاورزان بالا رفته و در نتيجه محصولات كشاورزي از كيفيت‌ و كميت بيشتري برخوردار شوند.

وی عنوان كرد: دانش كشاورز در رشد توليد بسيار مؤثر است و با برنامه ريزي هاي مناسب بايد علم را به مزرعه ها انتقال دهيم تا شاهد افزايش هرچه بيشتر توليد و كاهش ضايعات باشيم.

خرداضافه كرد: انتقال علم به مزرعه، چالش بزرگ بخش كشاورزي است و نياز به سيستم جديد مديريت دانش در بخش كشاورزي ديده مي شود تا بتوان با مديريت صحيح علم را به مزرعه هاي فارس ببريم.

وي ادامه داد: بهره برداران بخش كشاورزي نقشي اساسي در پيشبرد اهداف بخش در رسيدن به خودكفايي دارند و آموزش از طريق انتقال دانش فني به مزارع و ترويج شيوه هاي نوين توليد زمينه اشتغال جوانان در بخش كشاورزي را فراهم مي كند.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس با بيان اينكه درچند سال اخير شاهد ايجاد نوپذيري در بين كشاورزان بوده ايم گفت: خوشبختانه در حال حاضر كشاورزان به سمت يافته هاي جديد گرايش پيدا كرده اند اما سيستم ما به گونه ايي نيست كه بتواند ارتباط 100 درصد با آنها برقرار كند.

وي با تأكيد بر اجراي برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و اصولي در راستاي ارائه وآموزش‌هاي نوين كشاورزي به كشاورزان خاطرنشان كرد: ارائه اين آموزش‌ها در راستاي توليد محصولات با كيفيت‌ و مرغوب تأثيرگذار بوده‌ و علاوه بر آن كشاورزان را با روش‌هاي نوين در بخش كشاورزي آشنا مي‌سازيم.

خرد تصريح كرد: يكي از ابزارهاي رسيدن به اهداف كشاورزي پايدار و نوين، افزايش دانش فني و آگاهي زارعين، احداث مزارع الگويي و ارايه آموزش مباحث نوين است تا زارعين با نحوه كشت ارقام مناسب و روش هاي جديد بهزراعي آشنا شوند.

مهرزاد خرد اظهار داشت: در طرح مديريت دشت ها بر مبناي پارسل هاي كشاورزي كارشناسان آخرين يافته ها و دانش خود را به بهره برداران انتقال خواهند داد.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس در بخشي ديگر از سخنان خود در تشريح اهداف

تقسيم بندي پارسل بيان داشت: انتقال دانش و فناوري هاي نوين به توليدكنندگان بخش كشاورزي در پارسل و ارتباط دو سويه بين توليدكنندگان و كاركنان بخش دولتي و غير دولتي فعال در عرصه هاي توليد، از جمله مزاياي اين طرح هستند .

وي يادآور شد: رسيدگي به مشكلات توليدكنندگان و تلاش در جهت رفع آن به صورت چهره به چهره و افزايش تعداد نيروهاي صف با انتقال كاركنان به مزارع كشاورزي با تاكيد بر مناطق محروم و دور افتاده، واگذاري امور به بخش غير دولتي، افزايش خدمات ترويجي، ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان بخش كشاورزي، ارتقاء دانش و مهارت كشاورزان، كاهش هزينه ها و ارتقاء بهره وري و تجاري سازي توليد از طريق مديريت مزارع را از ديگر اهداف اين طرح برجسته به شمار مي آيند./س

برچسب ها: انتقال ، دانش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.