رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان از استان های پیشتاز در محصولات استراتژیک است، گفت: خراسان جنوبی با تولید 50 تن زعفران در سال مقام دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ هادربادی با بیان اینکه 35 درصد زعفران قاین به کشورهای خارجی صادرات می شود، اضافه کرد:باید برای جهانی شدن زعفران استان تلاش زیادی شود.

وی با بیان اینکه این استان در تولید زرشک نیز رتبه نخست در سطح کشور را دارد، افزود: این استان همچنین در تولید محصولاتی چون بادام، پسته، انار، سنجد، آلو، زیره، زیتون و پنبه نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

هادربادی بیان داشت: این در حالی است که به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان مشاغل جدید ایجاد نمی شوند و محصولات کشاورزی ارزش افزوده لازم را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وجود مرغداری و گاوداری نیز در سطح استان به ویژه پرورش بوقلمون، شترمرغ و بزکرکی از توان دیگر منطقه محسوب می شود که بهره برداری از این تسهیلات منجر به توسعه بخش کشاورزی در استان می شود.

هادربادی از فعالیت 50 درصد مردم خراسان جنوبی در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: کشاورزی مهمترین عامل و محور توسعه اقتصادی استان است.

وی به برگزاری کارگروه توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح توسعه بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات در قالب این طرح رونقی دوباره در بخش کشاورزی استان ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات کم بهره بوده و در بخش تولید و سایر بخش های کشاورزی استان هزینه می شود.

هادربادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه کشاورزی در ابتدای راه بوده و با مشکلات متعددی مواجه است، افزود: خرید محصولات کشاورزی، راه اندازی صنایع فراوری و بیمه محصولات کشاورزی از مهم ترین خواسته های کشاورزان استان به شمار می رود./س

برچسب ها: تولید ، زعفران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.