مدرس دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: متاسفانه در چند سال اخیر رشد حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد را شاهد هستیم و برای برطرف‌کردن این معضل باید شهرک‌های اقماری و پردیس‌های اطراف مشهد را گسترش داد و افراد را به این مناطق هدایت کرد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، زهره شوریده‌دل اظهار کرد:بهبود وضعیت اقتصادی مردم منوط به وضعیت سیاسی کشور است و در واقع سلامت در سیاست منجر به سلامت اقتصادی می‌شود که این امر تنها با تدبیر و مدیریت مجلس و دولت امکان‌پذیر است.

شوریده‌دل خاطرنشان کرد: شورای شهر محدودیت تصمیم‌گیری در مورد فعالیت‌های شهرداری را بر عهده دارد؛ اما می‌تواند با رایزنی با سازمان‌ها و ادارات مختلف با جلوگیری از اصراف و برنامه‌های نسنجیده، وضعیت راهبردی و معشیتی مردم را بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران و دومین شهر مذهبی دنیا محسوب می‌شود در نتیجه نمی‌توان مقوله زیارت را از این شهر جدا دانست و باید زائران و مجاوران هر دو، مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار گیرند.

مدرس دانشگاه فرهنگیان مشهد بیان کرد: حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد یک فرصت اقتصادی مناسب برای این شهر به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت خلاقانه و مبتکرانه باید از این ظرفیت در راستای توسعه شهری و سرمایه‌گذاری اقتصادی استفاده کرد.

شوریده‌دل یادآور شد: شهرداری یکی از سازمان‌هایی است که بهدلیل تنوع و گستردگی فعالیت‌های خود ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد در نتیجه افرادی باید مدیریت شورای شهر را بر عهده گیرند که به اصول و قوانین آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قدرت سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در بسیاری از موارد بسیار خوب کار کرد؛ اما آنچنان که شایسته است به امور بانوان و کودکان نپرداخت.

مدرس دانشگاه فرهنگیان مشهد در ارتباط با افزایش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد گفت: متاسفانه در چند سال اخیر رشد حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد را شاهد هستیم و برای برطرف کردن این معضل باید شهرک‌های اقماری و پردیس‌های اطراف مشهد را گسترش داد و این افراد را به این مناطق هدایت کرد.

شوریده‌دل افزود: همچنین می‌توان با رونق دادن به شهرک‌هایی همانند گلبهار سرریز جمعیت مشهد را به این مناطق برد و از مشکلات سوء حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.