مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کد گذاری کمیسیون های پزشکی با هدف شناسایی میزان معلولیت بر اساس شاخصهای بین المللی در کشور آغاز شد.

دکتر کیوان دواتگران، در نشست توجیهی طرح کد گذاری کمیسیون های پزشکی در شهرکرد، با بیان اینکه این طرح در راستای نگاه توسعه ای به حوزه سلامت اجرا می شود خاطرنشان کرد: فرمهای کدگذاری بر اساس استاندارد سازمان بهداشت جهانی طراحی و با معیارهای ایرانی بومی سازی شده است.
مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، از اجرای آزمایشی موفق این طرح در استانهای خراسان رضوی، اصفهان، تهران و فارس خبر داد و گفت: در این طرح که به مدت 5سال در دوره های شش ماهه در کل کشور اجرا می شود، تمامی معلولان کشور بر اساس سطوح معلولیت ( خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید ) درجه بندی می شوند.
وی با اشاره به اینکه کارتهای قدیمی معلولان تا پایان طرح بازنگری کمیسیونهای پزشکی به قوت خود باقی است افزود: پس از اجرای طرح غربالگری و شناسایی شدت معلولیت، معلولان در تمامی حوزه ها نظیر حمایتی، رفاهی، بیمه ای، بر اساس کارتهای جهانی جدید از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند. دواتگران، دستیابی به بانک اطلاعات آماری معلولان را از دیگر مزایای طرح کد گذاری کمیسیون های پزشکی تعیین سطح معلولان اعلام کرد و گفت: درهر یک از دوره ها این طرح، پس از تشکیل31 کمیسیون پزشکی، با 5 متخصص در استانها، 10 هزار کارت معلولیت صادر می شود.
وی افزود: در مرحله بعد، 2 کمیسیون پزشکی در هر استان تشکیل می شود.
دواتگران نیاز مالی هر سال برای اجرای طرح کدگذاری کمیسیون های پزشکی تعیین سطح معلولیت را بر اساس برآوردها، 40 میلیارد ریال اعلام کرد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.