سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو ميانگين بارش ها در کشور را در سال آبي جاري در حد نرمال اعلام کرد و گفت: امسال در زمينه تأمين آب شرب با توجه به ذخاير مطمئن سدها مشکلي وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ عليرضا دائمي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: ذخاير آبي سدهاي کشور در حال حاضر 10 درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است و به حدود 26 ميليارد متر مکعب مي رسد.

وي افزود: براي تأمين کامل نياز آب شرب و بخش صنعت هيچ مشکلي نداريم اما در حوزه بخش کشاورزي در برخي مناطق کمبودهايي پيش بيني شده که متناسب با آن الگوهاي کشت به کشاورزان داده شده است.

دائمي اظهار داشت: البته براي بخش کشاورزي محدوديت آب نداريم اما بايد کشاورزان همکاري کنند.

وي برداشت هاي آب هاي زيرزميني را بي رويه دانست و گفت: هر نوع نظارت و همکاري در اين حوزه به نفع خود کشاورزان خواهد بود و انتظار داريم از حفر چاه هاي غير مجاز پرهيز شود.

بنابراين گزارش آب موجود در مخازن سدهاي کشور 26 ميليارد و 900 ميليون مترمکعب به ثبت رسيده است که در مقايسه با زمان مشابه پارسال 10 درصد افزايش نشان مي دهد. 

هم اکنون 55.3 درصد از حجم مخازن سدهاي کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي کشور 47 ميليارد مترمكعب است.

آب موجود در مخازن سدهاي تهران 16 درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال كاهش يافته و هم اکنون 760 ميليون مترمكعب است.

آب ورودي به مخزن سدهاي لار، طالقان، ماملو، كرج و لتيان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، به ترتيب 30، 35، 63، 30 و 25 درصد كاهش يافته است.

 آب موجود در مخزن سدهاي لار، طالقان، ماملو، كرج و لتيان هم اکنون به ترتيب 85، 296، 145، 165 و 69 ميليون مترمكعب است.

در زمان كنوني به ترتيب 9، 70، 58، 90 و 92 درصد از مخازن سدهاي لار، طالقان، ماملو، كرج و لتيان از آب پر شده است./عب
برچسب ها: آب ، شرب ، تامین ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار