مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: 22 درصد از کل صادرات گمرکات کرمانشاه را سيمان توليدي در اين استان خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی سعدالدین گفت: در فروردین ماه سال جاری معادل 14 ميليون و 185 هزار 923 دلار سيمان توليد شده در استان کرمانشاه از طريق گمرکات استان به بازارهاي مصرف خارجي صادر شده که اين ميزان 22 درصد از کل صادرات استان را شامل مي شود.

سعدالدین گفت: در یکماه نخست سال جاری سیمان سهم نخست در بین کالاهای صادراتی استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در یک ماهه نخست سالجاری 917 هزار و 664 تن سيمان به ارزش 74 ميليون و 92 هزار و 317دلار به خارج از کشور صادرکرده که 15 میلیون و697 هزارو 818 دلارآن از طریق گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادره شده است که حدود 21 درصد از کل صادرات سیمان کشور و 25 درصد از سهم کل صادرات استان کرمانشاه را دربرمی گیرد.

وی با بیان اینکه پس از سیمان، بستنی رتبه دوم را در صادرات استان به خود اختصاص داده، تصریح کرد: میزان صادرات این محصول4.5 میلیون دلار بوده که این کالا نیز سهم هفت درصدی از کل صادرات استان را دارد.

سعدالدین با اشاره به صادرات چهار میلیون دلاری سیب درختی از استان دریک ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: سهم این محصول از کل صادرات استان نیزشش درصد است.

وی با اشاره به سهم پنج درصدی رب گوجه در فروردین ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد صادراتسه میلیون دلاری رب گوجه از استان هستیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده خريداران کالاهاي صادراتي استان کرمانشاه را به ترتيب ارزش، کشورهاي عراق، افغانستان، آلمان، شیلی ،ترکیه و.....عنوان کرد.

 در فروردین امسال بیش از 63 میلیون دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، سهم ، فروردین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.