آخرین وضعیت بودجه دانشگاه ها کاهش ها و افزایش ها در مجلس بررسی می شود.

دکتر رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رقمی که کمیسیون آموزش برای افزایش بودجه دانشگاه ها پیشنهاد شده رقم مناسبی است و تاکنون مجلس مبلغ 500 میلیون دلار برای طرح های کلان تحقیقاتی تصویب کرده که 400 میلیون دلار نیز در طرح های کلان علمی است.

وی گفت: کمیسیون آموزش سعی دارد بتواند وضعیت شرکت های دانش بنیان را نیز در بودجه در نظر بگیرد اما به علت مغایرت های قانونی نتوانستند 10 درصد صندوق توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان کمکی در نظر بگیرد.

وی با بیان این که با توجه به این که بودجه دولت بسیار انقباضی بود نتوانستیم در بودجه عمرانی تغییری ایجاد کنیم خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش سعی دارد از یک منبع دیگر بودجه ای صندوق رفاه قائل شود و ما موافق نبودیم که یارانه غذا به بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگردانده شود اما حذف یارانه مذکور از ردیف بودجه دانشگاه ها منجر به کاهش بودجه کلی می شود.

وی گفت:پیش از تصویب نهایی در صحن علنی جمع بندی کلی بودجه دانشگاه ها انجام می شود و ما در تلاشیم حداقل دانشگاه ها همانند سال قبل بتوانند امورات خود را بگذرانند./ح
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار