بهاي نفت پس از چند روز کاهش پياپي، روز چهارشنبه در معاملات الکترونيک بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادي ابشگاه خبرنگاران ،‌هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه ژوئن با 14 سنت افزايش، 94 دلار و 35 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز شش سنت افزايش يافت و به 102 دلار و 66 سنت رسيد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، کلي تئو تحليلگر مؤسسه آي جي مارکتز در سنگاپور درباره تحولات بازار نفت گفت بهاي نفت از بيش از يک هفته پيش روند رو به کاهشي را طي کرد و معامله گران از اين پس نفت را با قيمت مناسبي مي خرند.

وي افزود انتشار تازه‌ترين شاخص اقتصادي در آمريکا، نخستين مصرف کننده نفت در جهان، نيز در افزايش بهاي نفت مؤثر بود.

بر اساس ارقامي که روز دوشنبه وزارت بازرگاني آمريکا منتشر کرد خرده ‌فروشي در آمريکا در ماه آوريل پس از کاهش شديد در ماه قبل، يک دهم درصد افزايش يافت.

بهاي نفت در روزهاي اخير به علت عرضه فراوان و نگراني‌ها در مورد تقاضاي جهاني نفت در سال دو هزار و سيزده پس از انتشار گزارش سالانه سازمان کشورهاي صادر کننده نفت «اوپک» کاهش پيدا کرد. اوپک در اين گزارش پيش بيني هاي خود را در مورد ميزان تقاضا در سال دو هزار و سيزده اندکي کاهش داد.

آژانس بين المللي انرژي نيز به نوبه خود پيش‌بيني کرد استخراج نفت غير متعارف در آمريکاي لاتين، موج شوکي به بازار نفت جهاني وارد کند.

گزارش آژانس بين المللي انرژي پيش‌بيني مي کند عرضه نفت در جهان تا سال 2018 با توجه توليد نفت در آمريکاي لاتين بيشتر از تقاضا شود.

سه‌شنبه، در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه ژوئن با 96 سنت کاهش، 94دلار و 21 سنت معامله شد.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن با 22 کاهش، 102 دلار و 60 سنت خريد و فروش شد./عب
برچسب ها: نفت ، قیمت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار