رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم ترویج فرهنگ اعتکاف و نقش روحانیان در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ،آیت الله یزدی در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه اعتکاف ، عبادت است افزود: مبلغان باید بیش از پیش بر نقش مهم اعتکاف تاکید داشته باشند و تلاش کنند تا این سنت دیرینه محمدى آن گونه که شایسته است، جایگاه خود را در جامعه اسلامى حفظ کند.

وی با اشاره به اهميت اعتکاف و نقش مسئولین در برگزاری این مراسم معنوی تصریح کرد: اگر مسئولان پذیرفتند که این خدمت را انجام دهند باید به خوبی و به نحواحسن آن را انجام دهیم چرا که اعتکاف عبادت است و تلاش در برگزاری آن بالاترین ثواب ها را دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه برگزاری مراسم معنوی همچون اعتکاف ، نقش مهمی در تربیت جامعه و گسترش فرهنگ دینی دارد اظهارداشت: جوانان با حضور در این مراسم طعم شیرین عبودیت خداوند را می چشند و این بالاترین ارزش نزد پروردگار به شمار می رود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام تکیه ای رئیس ستاد اعتکاف استان با بیان گزارشی از برنامه اعتکاف ، از آماده شدن 24 مسجد برای استقبال از 14 هزار معتکف خبر داد گفت: امیدواریم در اعتكاف امسال/ همه مومنين خصوصاً جوانان عزيز اين ايام را غنيمت بشمارند و بهره كافي را از اين فرصت ببرند./س

برچسب ها: قم ، جامعه ، مدرسین ، اعتکاف ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.