امروز شصت و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین است؛ اين در حاليست که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز با حمله به تظاهرات حق بازگشت در کرانه باختری، به سوی فلسطینی‌ها گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن ده‌ها تن مصدوم شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در همين رابطه خبرنگار خبرگزاري "شينهوا" مصاحبه اي را با چند تن از شهروندان فلسطيني در مورد روز "نکبت" (روز تاسيس رژيم منحوس صهيونيستي) انجام داده است.


"ام عمر" فلسطيني 75 ساله و يکي از ساکنين شهر "جنين" در اردوگاه اوارگان فلسطيني در شمال کرانه باختري در اين باره با اظهار اندوه از اشغالگري صهيونيست ها عليه فلسطينيان مي افزايد "همواره در اين فکر هستم که روزي به سرمزني و زادگاهم بازگردم." 


وي همچنين افزوده است "روز نکبت بزرگترين مصيبت براي فلسطينيان بوده است. پس از آن روز هر روز براي فلسطينيان روز نکبت بوده است. من روزي که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدم را به خاطر دارم." 

خبرگزاري "شينهوا" در ادامه و در مصاحبه با يکي از نوجوانان فلسطيني ساکن اردوگاه آوارگان مي نويسد "يک نوجوان 16 ساله فلسطيني نيز در اين باره مي افزايد پدربزرگش مجبور شده بود تا زمين هايش را به صهيوينست ها بفروشد.

وي اظهار داشت که آنان اکنون در اردوگاه در وضعيت بدي زندگي مي کنند و هيچ دارايي اي ندارند. احمد نيز يکي ديگر از نوجوانان فلسطيني که خانواده اش از سال 1948 و به اجبار صهيونيست ها مجبور به ترک خانه خود شده اند اظهرا داشت که پس از پايان مدرسه مجبور است براي کسب درآمد سبزي بفروشد." 

شنيهوا در پايان به نقل از "زکريا الاقا" از مقامات ارشد سازمان آزاديبخش فلسطين مي افزايد "وي در مصاحبه با ما اظهار داشت که هرگز نمي تواند ياد و خاطره سرزمين فلسطين و ملتش را از قلب و ذهنش پاک کند." 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار