افراد مسلح در تازه ترين حمله از يک رشته حملات به خطوط لوله نفت عراق، بخشي از يک خط لوله را که نفت خام را به پالايشگاهي بزرگ در بغداد منتقل مي کرد منفجر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، پليس و مسئولان نفتي عراق گفتند خط لوله اي که نفت مورد نياز پالايشگاه "الدوره " بغداد را از ميدان هاي جنوب عراق تامين مي کرد روز سه شنبه نزديک روستاي جرف الصخر در 60 کيلومتري جنوب بغداد منفجر شد. 

يکي از مسئولان وزارت نفت عراق که خواست نامش فاش نشود گفت: خرابکاران به منظور وارد کردن زيان بيشتر، ابتدا سوراخي در خط لوله ايجاد کردند که موجب نشت نفت خام از آن شد سپس آن را منفجر کردند که بر اثر آن آتش سوزي بزرگي به راه افتاد.

مسئولان عراقي از اعلام جزئيات درباره ظرفيت اين خط لوله و تاثير توقف انتقال نفت از آن خودداري کردند. 

حمله اخير در شرايطي صورت گرفت که ناآرامي هاي سياسي در عراق افزايش يافته است و اهل سنت اين کشور نخست وزير شيعه را به ناديده گرفتن طايفه سني متهم مي کنند. 

مسئولان وزارت نفت عراق گفتند آتش نشانان موفق شدند آتش سوزي را مهار کنند و گروهي از متخصصان وزارت نفت براي ارزيابي خسارتها راهي محل حادثه شدند. حمله روز سه شنبه سومين حمله به خطوط لوله انتقال نفت خام عراق از ششم مه تاکنون محسوب مي شود. 


برچسب ها: خط لوله ، نفت ، انفجار ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار