استاندار البرز بر ضرورت رفع معضلات بخش کشاورزی دراین استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصغر عربیان بعد از ظهر امروز در بیست و دومین جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی استان البرز که در فرمانداری نظرآباد برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز قابلیت‌های بسیار مطلوبی در زمینه کشاورزی دارد اما متأسفانه از ظرفیت‌های موجود در این استان به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی بر توسعه طرح‌های بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در این حوزه و معضلات و مشکلات این بخش باید تمامی مسائل به صورت تفکیک شده و کارشناسی در کمیته تخصصی بررسی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار به طرح‌های مصوب کشاورزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

وی بررسی معضلات موجود در پلمپ چاه‌های غیرمجاز، ذخیره سازی منابع آب و بهینه سازی مصرف آب، حفاظت از منابع آبی استان و همچنین جلوگیری از آلودگی آب شرب را دیگر مباحثی دانست که باید در این کمیته مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

*پروژه‌ها پیش از طرح در جلسات استانی، در کارگروه‌های تخصصی بررسی شود

این مسئول با اشاره به اینکه بررسی دقیق طرح‌ها در جلسات تخصصی موجب تحقق اهداف و برنامه‌های کلان استان می‌شود، خاطرنشان کرد: جلسات کلان استانی جایگاه طرح مباحث جزیی نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی علاوه بر بررسی و رفع مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی شاهد طرح پروژه‌های کلان بود.

وی تصریح کرد: استان البرز با توجه به ظرفیت‌های غنی و قوی در بخش کشاورزی و دامپروری متأسفانه با برخی مسائل و مشکلات مواجه است که باید برای آنها تدابیر لازم در نشست‌های علمی و کارشناسی اتخاذ شود.
برچسب ها: البرز ، کشاورزی ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.