نمایندگان به دولت اجازه دادند اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه سال به صورت بی‌نام و بانام صادر کرده و اسناد مزبور را به قیمت اسمی تا سقف 60 هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در نوبت عصر جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه) و در راستای بررسی لایحه بودجه سال 1392 کل کشور بند 30 این لایحه را که توسط کمیسیون تلفیق حذف شده بود، بررسی کردند.  
 
براین اساس یکی از نمایندگان پیشنهاد بازگشت به متن لایحه دولت را داد و در نتیجه نمایندگان با رای موافق، بند 30 متن لایحه دولت را تصویب کردند.  
 
براین اساس دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه سال به صورت بی‌نام و با نام صادر کرده و به منظور تسویه بدهی مسجل خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مطابق ماده 20 قانون محاسبات بیمه کشور مصوب 1366 اسناد مزبور را به قیمت اسمی تا سقف 60 هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار كند.
 
اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف بوده و به عنوان بازار مالی موضوع قانون اوراق بهادار مصوب 1384 محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصاد و دارایی صادر می‌شوند.
 
تبصره1-دولت به منظور تامین اعتبار اسناد مزبور در زمان سررسید ردیف خاصی را در لایحه بودجه سنواتی پیش‌بینی كند.
 
تبصره 2-اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار بوده و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آنها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کند.  
 
تبصره 3-تعیین بانک‌های عامل برای توزیع و بازپرداخت اسناد خزانه پس از سررسید توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت می‌پذیرد.  
 
تبصره 4-آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف 3 ماه از زمان تصویب این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: دولت ، بودجه ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار