در اولین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی به جهت معاونت علمی و فناوری که نود درصد بازدیدکنندگان به قصد خرید آمدند و کل پیش‌فاکتور‌های ثبت شده 120 میلیارد تومان بوده است.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: طی پنج روز برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که در هفدهم تا بیست‌ویکم اردیبهشت ماه برگزار شد، 131 شرکت سازنده تجهیزات آزمایشگاهی و تولید کننده مواد مصرفی آزمایشگاهی تا بیش از هزار محصول بوده است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه چهار هزار و پانصد و شصت و سه هزار پیش‌فاکتور خرید صادر شده که از کل تقاضای شمارش شده دو هزار تقاضای ثبت شده مبلغ 60 میلیارد تومان پیش‌فاکتور ثبت شده که پیش‌بینی می شود مبلغ کل پیش‌فاکتور‌ها به 120 میلیارد تومان برسد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه بستری برای توسعه دانش فنی و تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور بوده که در زمینه شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات آزمایشگاهی فراهم شده و برای حمایت از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای تجهیزات آزمایشگاهی آنها است.

وی افزود: با بیان اینکه حدود نود درصد از بازدیدهای صورت گرفته از این نمایشگاه تخصصی با مصرف خرید صورت گرفته است و امیدواریم این نمایشگاه بستری برای توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور بود.

و زمینه شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات فراهم شده و در نهایت بستری برای حمایت از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای تجهیز آزمایشگاهی آنهاست./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.