مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: با توجه به حضور سه قطب اصلی کشتی دنیا در تورنمنت سه جانبه آمریکا این مسابقات نقش تعیین کننده ای برای حفظ کشتی در المپیک خواهد داشت.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست های فیلا در ماه کشتی تورنمنتی سه جانبه ای با حضور سه قدرت کشتی دنیا یعنی ایران، روسیه و آمریکا به منظور حفظ این رشته پرطرفدار و باستانی در المپیک برنامه ریزی شد به همین منظور تیم کشورمان با قدرت در این مسابقات به میدان خواهد رفت.

مربي تيم ملي کشتي آزد کشورمان ادامه داد: به طور حتم کشتی برای ما ایرانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور جهت حفظ این رشته در المپیک باید هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم.

لایق در پاسخ به این سوال که برخی ها اعتقاد دارند تورنمنت آمریکا هیچ خروجی برای کشتی ایران نخواهد داشت گفت: به هیچ وجه با این موضوع موافق نیستم چرا که وقتی شرایطی فراهم شده تا کشتی گیران ما با رقیبان آمریکایی خود که اغلب دارای عناوین بین المللی متعددی هستند مسابقه دهند و با رویارویی با این حریفان، خود را برای مسابقات مهم پیش رو آماده سازند چه طور می تواند یک همچین رقابتی برای ما دستاوردی را نداشته باشد، ضمن آنکه وقتی فدراسیون جهانی کشتی تاکید بر حضور ایران در تورنمنت آمریکا را دارد یعنی شرکت در این مسابقات حتماً می تواند به بقای کشتی در المپیک کمک کند.

وی افزود: متأسفانه برخی از دوستان همواره با برخی صحبتهای غیر کارشناسی سعی در تشویش اذهان عمومی را دارند که به اعتقاد من در شرایطی که کشتی نیاز به حمایت همه جانبه را دارد یک چنین رفتاری هایی نمی تواند منطقی و کارگشا باشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره مسابقات جام تختی امسال نیز گفت: متأسفانه این رقابتها به لحاظ بین المللی بودن و حضور کشتی گیران خارجی سطح مطلوبی نداشت اما کشتی گیران جوان بسیار خوبی توانستند توانایی های خود را در کنار باتجربه ها به اثبات برسانند در هر صورت باید قبول کنیم مسابقات جام تختی امسال در شأن این جهان پهلوان نبود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا روز چهارشنبه (25 اردیبهشت ) ساعت 15.30 دقیقه به وقت محلی در سالن "واندر بیلت هال گران سنترال" شهر نیویورک به مصاف هم می روند. همچنین این دو تیم رقابت دیگری را روز 29 اردیبهشت در شهر لس آنجلس برگزار خواهند کرد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار