عضو کميسيون برنامه بودجه در جلسه علني امروز گفت: نرخ صفر مالياتي براي اوراق مشارکت عرف غلطي است که در کشور رايج شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمد قسيم عثماني نماينده مردم بوکان در مجلس در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 24 ارديبهشت‌ماه) با بيان اينکه نرخ صفر مالياتي براي اوراق مشارکت عرف غلطي است که در کشور رايج شده است، گفت: کارگري که عرق مي‌ريزد و از طريق عرق ريختن دست مزد اندکي مي‌گيرد دست مزدش مشمول ماليات است همچنين کارمند يا بازنشسته‌اي كه حقوق مي‌گيرد بابت دست مزد خودش مالياتي مي‌پردازد.

وي در ادامه افزود: اما اين در حالي است که کسي که پول دارد و با پولش پول خلق مي‌کند معاف از ماليات است، اين کجا با عدالت همخواني دارد، در تمام کشورهاي دنيا مالياتي که به سود پول مي‌بنندند بيشترين نرخ مالياتي است ولي ما در اينجا مي‌گوييم معاف از ماليات است.

نماينده مردم بوکان ادامه داد: نرخ مالياتي صفر براي يک نظام سرمايه‌داري صرف است که مي‌خواهد از سرمايه‌داري حمايت کند.

عضو کميسيون برنامه بودجه اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم اوراق مشارکت جذابيت داشته باشد بايد نرخ سود مناسبي براي آن بگذاريم و از نرخ سود مناسب ماليات بگيريم نه اينکه معافيت مالياتي اعلام کنيم چراکه اين موضوع با اقتصاد اسلامي همخواني ندارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مالیات ، غلط ، اوراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار