دولت سوريه آمادگي خود را براي انجام تحقيق مشترک با ترکيه درباره انفجارهاي اخير در منطقه ريحانلي ترکيه اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، وزير سوري سه شنبه اعلام کرد دمشق آماده است در تحقيقي مشترک با آنکارا درباره انفجارهاي روز شنبه ريحانلي که به کشته شدن دست‌کم 51 تن و زخمي شدن حدود 100 تن ديگر منجر شد ، مشارکت کند.

در عين حال نخست وزير سوريه هم پيشتر انفجارهاي تروريستي شهر ريحانلي ترکيه را محکوم و تصريح کرد سازمانهاي وابسته به دولت "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در اين انفجارها دست  دارند.

"وائل حلقي" تصريح کرد سازمانهاي وابسته به دولت اردوغان در اين انفجارهاي بزدلانه دست دارند.

"الحلقي" گفت: دولت اردوغان به منشأ و منبع بي ثباتي و نگراني براي کشورهاي منطقه تبديل شده است و دولت اردوغان طرحهاي صهيونيستي آمريکايي را اجرا مي کند و اکنون که گروههاي تروريستي تکفيري در حملات  ارتش متحمل خسارات سنگيني شده اند دولت اردوغان نيز تلاش مي کند معادله را به هم بزند .

الحلقي تصريح کرد مزدوران و باندهاي تروريستي دو گزينه بيشتر پيش رو ندارند يا به آنجاهايي که آمده اند بازگردند يا آنکه در حملات ارتش سوريه کشته شوند .

وي درباره سوريهايي که سلاح به دست هستند تأکيد کرد دولت به آنها فرصت مي دهد و درهاي دولت به روي افراد پيشمان باز است تا به آغوش وطن بازگردند .

وي خاطر نشان کرد اين باور و اعتقاد در بين افراد مسلح سوريه در حال شکل گيري است که سوريه از يک توطئه بزرگ رنج مي برد بنابراين کار تحويل سلاح را آغاز کرده اند به همين سبب ديروز 155فرد مسلح سلاحهايشان را کنار گذاشتند و اعلام کردند تنها بايد به سوي دشمن صهيونيستي نشانه گيري کرد .

حلقي تأکيد کرد ملت اين کشور در کنار مبارزه با تروريسم براي مشارکت به منظور موفقيت گفتگوي فراگير ملي مصمم است. 

وائل حلقي اين سخنان را در نشست کميته وزارتي مأمور پيگيري برنامه سياسي براي حل بحران سوريه مطرح کرد .



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار