کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به هیچ وجه به نفع هیچ کسی کنار نمی‌روم، من برای یک بازی سیاسی وارد نشده‌ام که بخواهم کناره‌گیری کنم.

به گزارش خبرنگار سياست‌خارجي باشگاه خبرنگاران، "رامين مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه که براي شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا داده، فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

مهمانپرست پیش از آن نيز مسئولیت معاون امور کنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه را عهده دار بود. وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.

وی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در وزارت کشور به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد و در همانجا علام کرد که بر اساس احساس تکلیف آمده و کسی که احساس تکلیف کند، به نفع کسی کنار نمی رود. بنابراين گفتگويي را با رامين مهانپرست داشتيم که به شرح برنامه‌ها و اهدافش در انتخابات رياست جمهوري پرداخته كه در ادامه مي‌خوانيد.

باشگاه خبرنگاران: نظر شما در خصوص شرايط اقتصادي فعلي چيست آيا شما برنامه هدفمندي يارانه‌ها را ادامه خواهيد دايد و ميزان پرداختي به مردم چه قدر است؟

مهمانپرست: بزرگترین دغدغه فکری مردم ما وضعیت فرزندان‌شان است؛ اگر ببینند فرزندان‌شان در بخشی مشغول کار هستند تمام دغدغه‌ها‌شان از بین می‌رود.

وی ادامه داد: من با این شکل هزینه‌کردن یارانه‌ها موافق نیستم، ممکن است یکسری از خانواده‌های بی‌سرپرست و خانواده‌هایی که به شدت تحت فشار اقتصادی هستند از این طریق تامین شوند که باید همین خانواده‌ها را نیز به شکل خاص حمایت کرد تا موقعی که شرایط به گونه‌ای فراهم شود که آنها نیز به این گونه یارانه‌ها نیاز نداشته باشند.

مهمانپرست افزود: قشر دیگری که در کشور ما فشار بر آنها زیاد است، کارمندان هستند، همانطور که شاهد هستیم هر موقع که تورم ایجاد می‌شود بخش‌های خصوصی و بخش‌های دیگر هر کدام به نوعی این تورم را جبران می‌کنند، اما بر دوش کارمندان دولت با وجود افزایش حقوق 15 الی 20 درصد فشار زیادی وارد می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر قرار باشد یارانه را هم ادامه دهیم برای کمک به توان مردم و افزایش قدرت خرید آنها باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم؛ افراد آسیب‌پذیر در این میان یکی خانواده‌های بی‌سرپرست بوده و دیگری حقوق‌بگیران ثابت جامعه هستند که باید این بخش را افزایش داد و مابقی در بخش‌های خصوصی سرمایه‌گذاری شود تا زمینه اشتغال برای خانواده‌ها فراهم شود و در راستای تحقق این مهم است که شأن مردم حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه ماهیانه مبلغی در اختیار مردم به صورت فعلی قرار گیرد در شأن ملت ما نیست؛ ما ملتی بزرگ با غرور بالا داریم که دوست دارند درآمد حاصل از زحمات خود را به دست آورند، من فکر می‌کنم اصل هدفمند کردن یارانه‌ها ضروری و اساسی بوده و حتما برای کشور لازم است و اجرای این مهم شجاعتی می‌خواست که دولت دهم این شجاعت را به تمام ما نشان داد، اما برای نحوه اجرای آن به نظر می‌آید که می‌بایست این را به بهترین شکل و در صحیح‌ترین راه آن اجرا کنیم و آن را طوری طراحی کنیم که منجر به تقویت بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های بزرگ در کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان شود که این مسئله قابل اثبات است و در یک دوره 8 تا 10 ساله ما می‌توانیم به یکی از موفقیت‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه و جهان تبدیل شویم و ما این ظرفیت را داریم.

باشگاه خبرنگاران: آیا برنامه خاصی برای حل پرونده هسته‌ای دارید؟

 مهمانپرست: پرونده هسته‌ای می‌بایست به نتیجه برسد و ما هم باید به دنبال حل این مسئله باشیم و این پرونده باید بسته شود چرا که اساسا این پرونده با اهداف سیاسی صورت گرفته و به هیچ وجه رویکرد فنی و حقوقی از طرف مدعیان نداشته است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر قرار بود پرونده هسته‌ای از بعد فنی یا حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد حتما حق با ما بود، بنابراین همانطور که شاهد هستیم بحث حقوقی فنی مطرح نمی‌شود و ما معتقدیم باید این پرونده به بهترین شکل تا تحقق حقوق کامل ملت ما ادامه پیدا کند و بسته شود.

وی افزود: بهانه‌هایی که طرف غربی به خاطر فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان می‌گیرند و فشارهایی که وارد می‌کنند همه باید برطرف شود؛ همه قطعنامه‌ها  و همه تصمیماتی که علیه ملت ما گرفته می‌شود به بهانه فعالیت هسته‌ای بوده که غیرعادلانه و با اهداف سیاسی دنبال شده است.

سخنگوی سابق وزارت خارجه تصریح کرد: اما اینکه چگونه می‌شود پرونده هسته‌ای را حل کرد، راه حل این است که وقتی می‌بینیم طرف مقابل ما به صورت سیاسی با ما برخورد می‌کند  نباید کوتاه بیاییم و از حقوق خود بگذریم.

مهمانپرست گفت:  ما بارها اعلام کردیم برای هرگونه مذاکره آمادگی داریم و کشوری هستیم که منطقی عمل می‌کنیم و بر اصول ثابت خود استوار هستیم و اصالتا با سلاح‌های کشتار جمعی مخالفیم ما تنها به فتوای یک عالم بزرگ اعتقاد داریم.

وی ادامه داد: بالاترین مرجع اعتقادی و مذهبی ما ولی فقیه ما است، وقتی ایشان فتوا می‌دهند که رفتن به سمت ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و فعالیت‌های نظامی هسته‌ای حرام است، ما خود را مقید به این مهم می‌دانیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی که مقام معظم رهبری چنین فتوایی را اعلام می‌کنند واکنش غرب نسبت به این فتوا جدی نیست و می‌گویند این یک فتوای مذهبی بوده و باید بررسی کنیم، ببینیم از نظر سیاسی به چه شکلی است، اشکالات و ابهاماتی را ایجاد می‌کند.

مهمانپرست تصریح کرد: اکنون سوال ما از کشورهای غربی این است زمانی که حضرت امام (ره) فتوای ارتداد سلمان رشدی را دادند، آن هم یک فتوای مذهبی بود چطور شده است که به آن عکس‌العمل نشان دادید و گفتید این فتوا دنیا را به هم ریخته است و می‌گفتید به هر شکل ممکن می‌خواهیم این فتوا را تغییر دهیم، اگر فتوای یک مرجع بزرگ، اعتقادی و مذهبی ما این همه اثر دارد و در تمام دنیا آثارش حس می‌شود این هم از همان جنس است و فتوای مقام معظم رهبری نیز به همان اندازه برای ما اهمیت دارد.

وی گفت:‌ زمانی که مقام معظم رهبری فتوای حرام بودن استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را اعلام می‌کنند یعنی اگر تمام دنیا هم اعلام کنند سلاح‌ هسته‌ای خوب است، ما زیر بار آن نخواهیم رفت و برای نابودی همه سلاح‌ها حتما فعالیت خواهیم کرد، آنها نمی‌خواهند کشوری مستقل، بدون وابستگی به آنها پیشرفت کند.

سخنگوی سابق وزارت خارجه با طرح این سوال که چگونه می‌توان جلوی این اقدامات را گرفت، اظهار داشت: باید کشوری قوی باشیم، در دنیای امروز اگر کسی ضعیف باشد حقش را نمی‌دهند، هر ملتی از حقوق خود کوتاه بیاید نمی‌گویند که چه ملت شریفی است، زمانی که قوی باشیم می‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم، قوی بودن باید هم در داخل کشور نماد داشته باشد و هم در خارج از کشور؛ اقتدار ما می‌بایست به مردم دنیا نمایش داده شود.

مهمانپرست با بیان اینکه باید برای حل پرونده هسته‌ای ایران سه کار مهم را انجام دهیم، بیان داشت: همان سه عاملی که انقلاب ما را پیروز کرد و عواملی که باعث شد تمام فتنه‌ها تاکنون از کشور ما دور شود، باید آنها را با جدیت دنبال کنیم و در دفاع از حقوق خود یکپارچه باشیم و همچنین به اصول پایبند و حتما به آن ملزم باشیم؛ ملت ما تصور نکنند اگر در مقطعی از اصول خود کنار بکشند  طرف مقابل حقوق ما را به رسمیت خواهد شناخت.  

وی ادامه داد: من همواره از مردم می پرسم که آیا فکر می‌کنید فشاری که دشمن بر ما وارد می‌کند به دلیل مسائل هسته‌ای است و اگر اکنون با طرف مقابل به توافق برسیم فشارها بلافاصله برطرف می‌شود؟ باید گفت آنها پس از این نیز باز بهانه می‌آورند و به بهانه‌های مختلف دیگر فشارهای دیگری را بر کشور ما وارد می‌کنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما نباید از اصول خود عقب‌نشینی کنیم.

مهمانپرست با اشاره به عامل سوم برای احقاق حق ملت ایران بیان داشت:‌ آمریکا و غرب، جنگی تمام‌عیار را با ما شروع کرده‌اند؛ در این جنگ تحریم اقتصادی، انزوای سیاسی، تبلیغات منفی، جنگ نرم و ترور دانشمندان هسته‌ای وجود دارد؛ آنها تنها در این مسیر از گزینه نظامی استفاده نکرده‌اند که آن هم اگر می‌توانستند انجام می‌دادند و شرایط به آنها اجازه نمی‌دهد چون اگر بخواهند وارد فاز نظامی شوند عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران طوری خواهد بود که برای آنها هزینه‌های بسیار بالایی را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ در دوره جنگ وحدت فرماندهی شرط لازم است؛ فرمانده همه ما مقام معظم رهبری است و ما موظفیم تبعیت محض از ایشان داشته باشیم، پس اگر می‌خواهیم اقتدار ملی و داخلی خود را به نمایش بگذاریم باید وحدت و انسجام ملی و تبعیت از رهبری را به نمایش بگذاریم و انتخابات ریاست جمهوری بهترین فرصت برای نمایش اقتدار ملت ماست.

سخنگوی سابق وزارت خارجه تصریح کرد: تمامی این‌ها لازم است اما کافی نیست؛ ما باید اقتدار خود را در خارج از مرزهایمان به نمایش بگذاریم، ما باید از توان و نفوذ خود برای مدیریت تحولات منطقه استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم فتنه‌های موجود در منطقه به نتیجه برسد، این فتنه‌ها با هدف زدن کشورهای مستقل است که می‌خواهند نهایتا بر کشور ما  تاثیر گذارند؛ اگر در سوریه بحران ایجاد می‌کنند ما باید اقتدار خود را در مدیریت این بحران‌ها نشان دهیم.

وی گفت: ظرف چند ماه آینده اتفاقات پیش رو برای کشورمان بسیار مهم خواهد بود، اگر در سال 92 ما اقتدار ملی‌مان را با یک حضور حماسی در انتخابات به نمایش بگذاریم و در همین سال جلوی فتنه‌های منطقه را بگیریم و تحولات را مدیریت کنیم به قدرت منطقه‌ای بزرگی تبدیل خواهیم شد که نمی‌توانند ما را نادیده بگیرند، در چنین شرایطی مذاکره در موضع قدرت حقوق ما را تثبیت می‌کند.

مهمانپرست ادامه داد: اگر می‌خواهیم حقوق‌مان محترم شمرده شود و فشارها کاهش یابد، باید از موضع قدرت وارد مذاکره شویم، تمام تلاش طرف مقابل این است که در شرایطی که ما ضعف داریم و مشکلاتی وجود دارد مجبور شویم خواسته‌های آنها را بپذیریم‌ و آنها به این دلایل اصرار بر مذاکره دارند و می‌خواهند از موضع ضعف گفتگوها صورت گیرد و ما امیدواریم سال 92 به سمتی رویم که با نمایش اقتدار داخلی و خارجی به نقطه‌ای برسیم که در مذاکرات حقوق‌مان به رسمیت شناخته شود و سال سربلندی ملت باشد.

باشگاه خبرنگاران: نظر شما درمورد مذاکراه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران چیست؟

مهمانپرست: به نظر می آید کسانی که می‌گویند به هیچ وجه و هیچ زمانی نباید مذاکره کرد برای تحقق منافع ملی محدودیت ایجاد می‌کنند و افرادی هم که بسیار به مذاکره خوش‌بین هستند و تصور می‌کنند با مذاکره تمام مشکلات حل می‌شود، دچار اشتباه شده‌اند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که با همه کشورهای دنیا می‌توانیم روابط بسیار خوبی داشته باشیم؛ تنها استثنای ما رژیم جعلی صهیونیستی است که هیچ مشروعیتی برای آن قائل نیستیم، چرا که آن را رژیمی اشغالگر و  جنایتکار می‌دانیم اما می‌توانیم با کشورهای دیگر روابط خوبی داشته باشیم و بهترین بحث‌ها و رایزنی‌ها را انجام دهیم.

مهمانپرست تصریح کرد: مذاکره منوط به شرط‌هایی است و آن این است که آنها با ما دشمنی نکنند و به حقوق ملت ما احترام بگذارند و از در دشمنی با ما وارد نشوند، پس مذاکره با آمریکا می‌تواند شکل بگیرد و مقام معظم رهبری هم فرمودند من نسبت به این مذاکره خوش‌بین نیستم اما مخالفتی هم ندارم و در جایی دیگر فرمودند؛ اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند با ملت ما رابطه داشته باشند کافی است دشمنی را بردارند پس امکان مذاکره با آمریکا وجود دارد و این مذاکرات می‌تواند مثبت باشد به شرطی که ما از موضع قدرت وارد این مذاکره شویم و لازمه آن این است که طوری در کشور انسجام و وحدت داشته باشیم و به گونه‌ای در معادلات منطقه‌ای وارد شویم که به رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیاز پیدا کنند، همانطور که رابطه با عراق و افغانستان براساس نیازشان به ایران صورت گرفت.

سخنگوی سابق وزارت خارجه افزود: ما به عنوان کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه مطرح هستیم که آنها درخواست کردند برای برقراری آرامش همکاری کنیم والا آمریکا همان آمریکا است، ما از اصول خود دست برنداشتیم پس چرا آمریکا درخواست مذاکره داده است؟ دلیل آن این است که آنها احساس کردند ما کشوری قدرتمند و موثر در عراق، افغانستان و منطقه هستیم، این احساس اقتدار هرچه گسترش یابد آنها مجبور خواهند شد با ما از سر تعامل و دوستی وارد شوند و این برای منافع خودشان هم بهتر است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم آنها را از دشمنی‌های گذشته‌ پشیمان کنیم و شرط آن اقتدار کشورمان است.

باشگاه خبرنگاران: نظرشما در خصوص اجماع میان کاندیداهای اصولگرا چیست؟

مهمانپرست: در هر مرحله‌ای از انقلاب به یک بلوغ جدی در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌رسیم، نمودار حرکت ملت ما نموداری صعودی  بوده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انتخابات این دوره ریاست جمهوری ویژگی خاصی دارد و نسبت به انتخابات پیشین تغییر کرده است و ما باید این را مثبت تلقی کنیم، اینکه تعداد زیادی از چهره‌های شاخص به صحنه می‌آیند  و نمی‌شود نتیجه انتخابات را از قبل پیش‌بینی کرد اتفاقی مبارک است، یعنی دموکراسی کشور ما به نقطه‌ای رسیده است که نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد که چه کسی انتخاب می‌شود و همه می‌توانند بر انتخابات نظارت کنند و رای مردم تا آخرین لحظات تعیین‌کننده فرد مورد نظر است.

وی گفت: ما چون تشکیلات و احزاب قوی در کشور نداریم افراد به صورت مستقل وارد صحنه می‌شوند، اما این اجماع شاید می‌خواهد این نیاز را به ما منتقل کند که در آینده چند حزب قدرتمند داشته باشیم که در هر تشکیلاتی برنامه‌ها و اهداف سیاسی مشخص شود، شاید مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند و بهتر می‌شود عملکرد دولت‌ها را ارزیابی کرد.

مهمانپرست افزود: اگر حزبی قدرتمند وجود داشته باشد می‌توان عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داد اما اینکه در این مرحله مجموعه افرادی که به هم نزدیک هستند اگر کنار هم جمع شوند بهتر است یا نه می‌توان گفت خوب است؛ من فکر می‌کنم افرادی که به سلیقه‌های مختلف در انتخابات شرکت‌ کرده‌اند و به عنوان جریانات سیاسی مختلف وارد شدند بهتر است با یکدیگر جمع شوند و یک فرد را به عنوان نماینده آن جریان معرفی کنند که برای مردم هم شفاف‌تر شود و در میزان مشارکت هم تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سخنگوی سابق وزارت خارجه ادامه داد: ما باید از همه ظرفیت‌ها در کشورمان استفاده کنیم، مردم انتظارشان این است که در این مقطع به پیشرفت‌های بزرگ دسترسی پیدا و از همه ظرفیت‌ها با سلایق مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نباید به سمت حذف کردن برویم، داشتن احزاب و تشکل‌های مختلف می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشد؛ جنبه مثبت آن این است که برنامه‌های مشخص و مدونی را مردم می‌توانند ببینند و براساس آنها رای دهند و اگر در آینده این برنامه‌ها انجام نشد می‌توانند از آنها بازخواست کنند، اما اشکال آن  می‌تواند این باشد که وقتی یک حزب روی کار آمد بقیه را حذف کرده و از بقیه ظرفیت‌ها استفاده نکند .

مهمانپرست افزود:  فکر می‌کنم در این مقطع حساس ما نیاز داریم از افراد توانمند با سلایق مختلف و هر که به نظام معتقد بوده و خواستار منافع ملی است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر خداوند مقدر کند که اداره کشور را به دست بگیرم برای استفاده از نیروهای کارآمد دست ما از بقیه بازتر خواهد بود، چون ما نگاه بسته و محدود جناحی را نداریم و به خاطر کاری که در وزارت خارجه داشتیم با مدیران ارشد و کارآمد کشور در ارتباط هستیم، وزارت خارجه در واقع نقطه تماس همه مجموعه‌های اجرایی در داخل و خارج کشور است.

مهمانپرست افزود: ما بیشترین ارتباط را با نخبگان کشور داریم اگر فرصتی برای اداره کشور فراهم شود نیروهای بسیار خوبی در کشور است که آنها را می‌شناسیم و از مجموع آنها می‌شود بهترین‌ها را انتخاب کرد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه تصریح کرد: ما باید زمینه را برای ورود افراد فراهم کنیم، گاهی اوقات گفته می‌شود تجربیات افراد بسیار اهمیت دارد و من نیز این مهم را قبول دارم اما باید مراقب باشیم به مسیری نیافتیم که به نسل جدید اجازه حضور ندهیم.

وی افزود: ما باید دائما نسل جدید را مدیریت و نخبگان را با ایده‌های نو وارد صحنه کنیم و نباید تفکر گفته شده باعث شود جلوی نیروهای مستعد را به صحنه برای برنامه‌های اجرایی بگیریم.

مهمانپرست ادامه داد: افراد با تجربه می‌توانند در کنار بدنه اصلی مدیریتی فعالیت کنند و توصیه‌های خود را به آنها بگویند، ما در شرایطی هستیم که می‌طلبد افکار جدید و خلاقیت‌های نوین را به صحنه بیاوریم؛ من معتقدم نسل جدید حرف جدید دارد و نسل جدید می‌تواند موج جدیدی را بیافریند.

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: حماسه‌ها را باید نسل جدید بوجود آورد و اگر قرار باشد فتنه‌هایی متوجه کشور ما باشد قطعا این نسل را مورد هدف قرار خواهد داد و اگر قرار باشد کشور با جهشی به سمت توسعه و پیشرفت پیش برود این نسل باید وارد صحنه شود.

باشگاه خبرنگاران: آیا خود را جز کاندیدای دولت می‌دانید؟

مهمانپرست: من مستقل آمده‌ام و به هیچ وجه هیچ مشورتی با جریانات سیاسی و جریانات دولتی نداشتم و فکر می‌کنم نوع کار من طوری بوده که سالیان سال مجموعه کار فرهنگی و دیپلماسی عمومی در کنار کار سیاسی و اقتصادی به خاطر ماموریتم در دوران سفارت انجام می‌دادم نیاز مردم و خواسته‌هایشان را درک می‌کنم و به خاطر اینکه فکر می‌کنم می‌توانیم قدم‌های بسیار بزرگی را برای رفع مشکلات و پیشرفت ملت و به کار‌ گیری نیروهای جوان و حل مشکلات کشور انجام دهیم به صحنه آمده‌ام.

باشگاه خبرنگاران: فکرمی‌کنید چه گروه و تشکلی از شما حمایت خواهند کرد؟

مهمانپرست: بخش‌های مختلف مردمی، نخبگان کشور، جامعه جوانی که به دنبال تامین خواسته‌هایشان هستند، بسیاری از بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری کشور که فکر می‌کنند می‌توانند زمینه را برای حضور یک حضور حماسی آماده کنند، حامیان من هستند.

باشگاه خبرنگاران: اگر رد صلاحیت شدید واکنش شما چه خواهد بود؟

مهمانپرست: ما خود را فرزندان انقلاب می‌دانیم و حتما به اصول و قوانین انقلاب پایبندیم؛ در چارچوب قوانین استدلال خود را هم توضیح خواهیم داد اگر به هر دلیلی در بین افرادی که اعلام خواهند شد اسم من نباشد حتما استدلال خواهم کرد و پیگیری می‌کنم که به چه دلیل رد صلاحیت شدم و حتما از طریق قانون پیگیری خواهم کرد اما با این حال اگر به رغم تمام  شواهد مقدر نبود که در مرحله بعدی بمانم باید شکرگذار باشم که زمینه‌ای ایجاد شد تا وظیفه‌ای را که برعهده‌ام بود به خوبی اجراکنم.

باشگاه خبرنگاران: اگر قرار باشد به نفع کسی کناره‌گیری کنید آن شخص چه کسی خواهد بود؟

مهمانپرست: به هیچ وجه به نفع هیچ کسی کنار نمی روم، من برای یک بازی سیاسی وارد نشده‌ام که بخواهم کناره‌گیری کنم، ما یاد نگرفته‌ایم که محافظه‌کاری کنیم، ما یاد نگرفتیم که به خاطر منافع‌مان وارد بازی‌های سیاسی شویم، ما اینگونه اقدامات را برای شخصیت‌ ملت‌ ایران کوچک می‌دانیم که وارد بازی‌های سیاسی شویم، من احساس کردم که واقعا توانایی اداره کشور را با کمک ملت‌ دارم و اگر فکر می‌کردم این توانایی را ندارم یا افراد دیگری هستند که این توانایی را دارند حتما نمی‌آمدم و حتما می‌بایست از همان ابتدا به نفع آنها کنار می‌رفتم اما با مطالعه،‌ انگیزه و اعتقادی وارد شدم و اعتقاد دارم که باید یک رقابت واقعی و پرشور باشد و مردم انتخاب خود را انجام دهند بنابراین اگر در صحنه باشند تا آخر هستم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار