سيد شمس الدين حسيني عنوان کرد : براي اجراي دقيق فاز دوم هدفمندي يارانه ها و كاهش تورم آستين هايم را بالا ميزنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در حاشيه همايش روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و داراي در جمع خبرنگارن با بيان اين مطلب گفت: به هيچ عنوان پرداخت ارز مرجع در سال جاري به کالاهاي اساسي قطع نمي‌شود و همچنان پرداخت ارز مرجع به کالاهاي اساسي ادامه خواهد يافت ضمن آنکه ارز مرجع بر اساس همان قيمت 1226 تومان پرداخت مي‌شود.

وي تصريح کرد: دولت مصمم به تامين نيازهاي اساسي مردم است وبه همين منظور به هيچ عنو ان تحت هيچ شرايطي پرداخت ارز مرجع به کالاهاي اساسي را متوقف نمي‌کند.

وي در خصوص تخلف برخي از بانکها در مورد پرداخت نرخ سود سپرده حج به سپرده گذاران وديعه حج گفت: در اين رابطه به طور حتم از طريق نهادهاي نظارتي بانکي با اين تخلف برخورد مي‌شود.

وزير اقتصاد اضافه كرد : ما در بازار ارز دو بحران را پشت سر گذاشتيم كه هر كدام از آنها به نوبه خود موجب نوسان نرخ ارز شد.

برنامه دولت کنترل بازار ارز کشور است و در اين رابطه تاکنون ارتباط مهمي انجام داده است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار افتصادي باشگاه خبرنگاران در ر ابطه با اين موضوع که مهمترين آرزوهاي اقتصادي شما چيست، گفت: مهمترين آرزوي من به عنوان وزير اقتصاد اجراي درست طرح هدفمندي يارانه‌ها، کنترل  نقدينگي کشور، کاهش نرخ تورم، اجراي طرح کامل مالياتي اصلاح نظام مالياتي کشور و در نهايت کاهش فشارهاي اقتصادي است.

وي تصريح کرد: در حوزه ترکيب منابع مالي دولت با توجه به کاهش اجباري صادرات در حوزه نفت تحميل دو کار در دستور کار قرار گرفت كه يکي افزايش صادرات غير نفت و کاهش وابستگي به منابع ارزي حاصل از صادرات نفت و ديگري ترکيب منابع ارزي مصرفي است و توقف حوزه هاي همچون ماليات است به طوري که سال گذشته با وجود کاهش ميزان صادرات نفتي توانستيم از طريق ماليات کمبود منابع مالياتي را جبران کنيم.

وي ادامه داد: در رابطه با بحث هلدينگ خليج فارس بايد بگويم اين موضوع واگذاري هلدينگ خليج فارس در 2 سال اخير در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسي‌هاي انجام شده بالاخره واگذاري سهام اين هلدينگ در سال گذشته پرونده آن آماده براي واگذاري ارز طريق بورس شد.

سخنگوي اقتصادي دولت عنوان کرد: بر همين اساس 5 درصد از سهام اين هلدينگ به منظور کشف قيمت از طريق بورس عرضه و به مبلغ 976 ميليون تومان فروخته شد. هلدينگ خليج فارس شامل مجموعه‌اي متنوع از سهام شرکتهاي پتروشيمي است که 40 درصد از سهام آن طبق قانون قرار است به مردم واگذار شود.

وزير اقتصاد ادامه داد: مابقي سهام آن نيز از طريق بورس به خريداران ارائه مي‌شود ضمن آنکه اين 40 درصدي که قرار است به مردم واگذار شود در قالب سهام عدالت به آنها واگذار مي‌شود.

حسيني عنوان کرد: واگذاري سهام هلدينگ خليج فارس يکي از بزرگترين و مهمترين واگذاريهاي انجام شده از طريق بورس است كه هم اکنون با وجود آنکه 5 درصد از سهام هلدينگ خليج فارس به منظور کشف قيمت واگذار شده شاهد آن هستيم که معامله سهام اين هلدينگ در بورس انجام مي‌شود.

وزير اقتصاد  گفت: در رابطه با تداوم واگذاري سهام هلدينگ خليج فارس بايد بگويم مابقي سهام اين هلدينگ به صورت بلوکي عرضه مي‌شود که به مراتب قيمت آن بسيار بالاتر است و به ميليارد ها تومان ميرسد.

وي در ادامه در رابطه با اين موضوع که گفته شده برنامه اقتصادي رحيم مشايي توسط شما و آقاي فرزين نوشته شده است، گفت: به هيچ عنوان من برنامه رحيم مشايي را ننوشتم و اين موضوع را به شدت تکذيب مي‌کنم.

وي در مورد بحث افزايش حاملهاي انرژي به خصوص اين موضوع که با توجه به افزايش نرخ برخي از حامل‌هاي انرژي آيا قيمت يارانه پرداختي افزايش مي يابد يا نه اظهار داشت: زماني گام دوم هدفمندي يارانه ها اجرا خواهد شد که موضوع افزايش قيمتهاي حامل‌هاي انرژي در اجتماع پذيرفته شود نه آن که هنوز هيچ تصميم نهايي براي اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها گرفته نشده اقدام به افزايش حاملهاي انرژي شود زيرا اين موضوع اصلا درست نيست./ع
برچسب ها: قیمت ، سهام ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار