نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، آئین پایانی نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سالن همایش‌های کوثر این سازمان و با حضور حجت الاسلام والسلمین سید محمدعلی آ ل هاشم، سردار جزایری، امیر سرتیپ خرم طوسی و لاله افتخاری با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: در این دوره از مسابقات، ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب ۶۸۵ امتیاز حائز رتبه نخست تیمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با کسب ۵۳۵ امتیاز در جایگاه دوم تیمی قرار گرفتند.

وی همچنین وزارت دفاع، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح را به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم این دوره از مسابقات معرفی کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه تصریح کرد: در بخش منتخبین، ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب ۹ مقام منتخب (۳ رتبه اول،۳ رتبه دوم،۳ رتبه سوم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کسب هفت مقام منتخب ( ۳ رتبه اول، یک رتبه دوم، ۳ رتبه سوم)، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با کسب 7 مقام منتخب (یک رتبه اول، ۳ رتبه دوم، ۳ رتبه سوم) و نیروی انتظامی با کسب چهار مقام منتخب ( ۲ رتبه اول، ۲ رتبه دوم) حائز مقام اول تا چهارم شدند.

حجت الاسلام واحدی یادآور شد؛ متولی برگزاری مسابقات قرآنی خواهران شاغل نیروهای مسلح که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا است و این طرح به ابتکار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح و در حال برگزاری است.
 
 
واحدی در خصوص اهداف این طرح خاطر نشان کرد: هدف ما مسابقه نیست بلکه ملاک ما در این طرح ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برنامه ریزی بهتر در خصوص این گونه فعالیت‌ها است.

همچنین در ادامه این مراسم لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از شکل‌گیری شورای فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: این شورا در صدد است تا طرح جامع حفظ قرآن کریم را که هدف آن تربیت و آموزش یک میلیون حافظ قرآن کریم است اجرایی کند.

وی زمینه‌سازی برای رفتار قرآنی را لازمه جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در دشوارترین شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم می‌بایست به امر آموزش قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: قرآن ، ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار