مدیر عامل انجمن خیران مسکن ساز گفت : بعد از وقوع زلزله در این استان و منطقه ارسباران اولین تجربه انجمن در ورود به حوادث غیر مترقبه نیز رخ داد و زمینه کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم را فراهم کردیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سلکی در شیراز ادامه داد: بر این اساس بالغ بر دو میلیارد تومان طی چهار الی پنج ماه تامین شد و اکنون با همکاری ستاد بازسازی منطقه نظارتهای لازم صورت می گیرد که کمکها حتما در موردهایی تخصیص یابد که مورد نیت خیران بوده است.

وی گفت: در زلزله بوشهر نیز انجمن خیران مسکن ساز وارد جلساتی شد و با هماهنگی که در استان فارس صورت گرفت انجمن نیز به عنوان معین بازسازی همکاری داشته باشد.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز ایران همچنین گفت: اقداماتی نیز برای اخذ مجوز برای اجازه اختصاص ثلث سهم امام به امر مسکن از برخی مراجع نظیر آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله محمد باقر شیرازی صورت گرفته و همچنان در حال انجام هماهنگیهای دیگر با دفاتر برخی دیگر از مراجع تقلید هستیم.

سلکی با اشاره به حضور خیران مسکن ساز در بافتهای فرسوده نیز بیان کرد: انجمن خیران مسکن ساز به عنوان کار اقتصادی ورود پیدا نمی کند و اگر هم وارد شود به عنوان خیران مسکن ساز اقدام خواهیم کرد و در چهارچوب اساسنامه کاری می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در آینده باید به آن بیاندیشیم حضور خیران مسکن ساز در بافتهای فرسوده است به این خاطر که با این کار هم چهره شهر زیبا می شود و هم اینکه با کمک خانواده های کم درآمد ساکن این بافت می توان برای آنها مسکن ایجاد کرد و در عین حال زیرساختهای مسکن در این مناطق راحت تر در دسترس است و هم اینکه معافیتهایی نیز در بافتهای فرسوده وجود دارد.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز ایران همچنین در خصوص معافیتهای مالیاتی که خیران مسکن ساز می توانند از آن بهره مند شوند نیز بیان کرد: انجمن خیران مسکن ساز با توجه به اینکه ارتباط تنگاتنگی با بنیاد مسکن و حساب 100 امام دارد یک مجوزی دارد که سالیان سال ابلاغ شده که بر اساس آن هرگونه مبلغی که به حساب 100 امام پرداخت شود آن بخش از درآمد شخص از پرداخت مالیات معاف خواهد شد البته به دنبال این هستیم که برای خود انجمن نیز در گامهای بعدی تخفیف یا معافیتهایی را در نظر بگیریم./س

برچسب ها: خیران ، مسکن ، زلزله ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.