بسیاری از کسانی که با بیماری های ضعف چشم مواجه هستند ترجیح می دهند تا به جای استفاده از عینک از لنز استفاده کنند شاید دلیل این انتخاب هم تصوری است كه آدم ها نسبت به زیبایی ظاهری دارند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران خیلی ها تصور می کنند اگر چشم هایشان پشت شیشه عینک قرار گیرد از زیبایی آنها کاسته می شود و استفاده از لنز را به عینک ترجیح می دهند.

لنزها به 2 نوع سخت و نرم تقسیم می شوند که نوع نرم آنها طرفداران بیشتری دارد این دسته از لنزها احتمال پارگی شان به نسبت بالاتر است و به همین دلیل که بسیاری از پزشکان استفاده از لنز را به بیماران خود توصیه نمی کنند دشواری های فراوان در حفظ و نگهداری لنزها و آلوده نشدن آنها مسئله دیگری است که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد و اگر رعایت نشود در واقع سلامت خود را به خطر می اندازیم.

محلول های شستشوی لنز محصولاتی مطمئن و استاندارد برای حفظ بهداشت این پدیده به حساب می آید اما نتایج یک تحقیقات نشان داده که چشم بسیاری از افراد به این محصول ها آلرژی داشته و همین مسئله می تواند عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد پزشکان این است که در وهله اول به سراغ استفاده از عینک بروید که عواقب کمتر را برایتان به دنبال داشته می توانید شما می توانید بهترین عینک را متناسب با ابعاد صورتتان انتخاب کند که در این صورت به زیبایی خود هم کمک می کنید.

استفاده از لنز باید موقتی باشد برای مهمانی و محافل خاص و نباید زیاد استفاده کرد زیرا عواقب جبران ناپذیری را برای چشم به وجود می آورند./ح
برچسب ها: عینک ، لنز ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار