مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: هر ساله بالغ بر 85 هزار هکتار از اراضی هشترود زیر کشت قرار گرفته و 85 تا 90 درصد آبیاری اراضی به صورت سنتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،  اسماعیل‌ کریمی‌اصل در گفتگو با خبرنگاران افزود: 60 درصد از ناوگان زراعی موجود در بخش کشاورزی این شهرستان فرسوده و در تداوم توسعه بخش کشاورزی، با تعامل و همکاری مسئولان تصمیم‌گیر استانی و شهرستانی، باید هر چه زودتر نسبت به تعویض و جایگزینی آن‌ها اقدامات لازم عملی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه تراکتور در هشترود در بخش کشاورزی فعال بوده و تعویض آنان با دستگاه‌های جدید، علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف سوخت، موجبات افزایش راندمان تولید را نیز فراهم می‌کند.

کریمی‌اصل خواستار افزایش اعتبارهای بخش مکانیزاسیون کشاورزی هشترود و پرداخت تسهیلات در این زمینه به بهره‌برداران جهت افزایش ظرفیت مکانیزاسیون کشاورزی شد و اضافه کرد: هر ساله بالغ بر 85 هزار هکتار از اراضی هشترود زیر کشت قرار گرفته و 85 تا 90 درصد آبیاری اراضی به صورت سنتی انجام می‌شود و این امر موجبات هدررفت آب در این بخش مهم از اقتصاد شهرستان را سبب می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از این امر، احداث و ایجاد سدهای کوچک مخزنی در این شهرستان برای تداوم توسعه بخش کشاورزی ضروری و منطقی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش آب و وجود سد سهند، شهرستان هشترود را مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و توسعه شرکت‌های کشت و صنعت و کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هشترود دارند، دعوت می‌شود برای دریافت راهنمایی‌های لازم به مدیریت جهادکشاورزی هشترود مراجعه کنند/س

 

برچسب ها: اراضی ، کشاورزی ، هشترود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.