در کشور ما هزینه جراحی سنگینی مانند برداشتن مثانه در سرطانهای مثانه در بخش دولتی 100 تا 150 هزار تومان و در بخش خصوصی کمتر از یک میلیون تومان است در حالی که این هزینه در کشورهای مجاور ما 10 برابر دستمزد پزشکان ما می باشد .

دکتر محمد رضا نوروزی رئیس شانزدهمین کنگره سالانه انجمن اورولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری این کنگره با حضور بیش از هزار نفر اظهار کرد : این کنگره مشکلات ارولوژیست ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد .

وی با بیان اینکه اختلالات ادراری در زنان و مردان که ازجمله معضلات مردم بوده و به دلایل مختلف از جمله خجالت کشیدن مطرح نمیشود در کنگره امسال مورد بحث خواهد بود اظهار کرد: 200 اورولوژیست در کنگره به عنوان سخنران یا  در پانل حضورخواهند داشت .

رئیس کنگره اورولوژی ادامه داد: با توجه به جوان شدن جامعه اورولوژیست های کشور برای ارائه خدمات مناسب به مردم جامعه ، باید بیش از گذشته به مشکلات صنفی و معیشتی این گروه توجه شود .

وی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی به خصوص جراحی ، سالهاست که تغییر بنیادی نداشته تصریح کرد : درحالی که تکنولوژی های جدیدی وارد کشور شده و مردم خواهان استفاده از آنها هستند ولی عدم واقعی شدن قیمت های خدمات ، امکان استفاده از تکنولوژی های جدید مانند لیزر درمانی ، دستگاههای درون اندامی و... را که هزینه های زیادی دارند را تحت تاثیر قرار داده است .

دکتر نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه ها نیز پوشش مناسبی در عرصه تکنولوژی های جدید ندارند اظهار کرد : خدمات پزشکی عرصه های مختلف اورولوژی مانند سرطانهای کلیه ، مثانه و پروستات که جزو سرطانهای شایعی هستند در کشور ما توسط اورولوژیست ها با کمترین دستمزد ارائه می شوند که به دلیل واقعی نبودن تعرفه ها باعث به خطر افتادن معیشت همکاران اورولوژیست شده است .

 

مشکلات معیشتی اورولوژیستها ، کیفیت درمان را تحت تاثیر قرار میدهد 

 

وی عدم پرداخت به موقع هزینه ها از سوی بیمه ها و نیز عدم پوشش مناسب خدمات به خصوص از سوی بیمه های مکمل را از مشکلات اساسی اورولوژیست ها دانست و ادامه داد : مسلما اختلال در وضعیت معیشتی همکاران اورولوژیستهای جوان ، کیفیت خدمات  راتحت تاثیر قرار خواهد گرفت .

رئیس این کنگره با اشاره به اینکه هزینه های پزشکی در کشور ما هیچ تناسبی با کشورهای منطقه و همسایه ندارند گفت : ویزیت تخصصی در کشورهایی مانند پاکستان حدود 200 دلار و در برخی از کشورهای عربی 300 تا 400 دلار است درحالی که در کشور این رقم بسیار پایین است .

وی کیفیت اعمال جراحی در کشورهای فوق را با کیفیتی بالا و هزینه های سنگین عنوان کرد و افزود : در کشور ما هزینه جراحی سنگینی مانند برداشتن مثانه در سرطانهای مثانه در بخش دولتی 100 تا 150 هزار تومان و در بخش خصوصی کمتر از یک میلیون تومان است در حالی که این هزینه در کشورهای مجاور ما 10 برابر دستمزد پزشکان ما می باشد .

دکتر نوروزی با تاکید به اینکه بسیاری از پزشکان کشورهایی مانند بنگلادش ، پاکستان ، آذربایجان و ... برای شرکت در ورک شاپ ها به کشور ما می آیند و از نظر سطح دانش پایین تر از متخصصین اورولوژی ما بوده و قابل مقایسه با دانش متخصصین داخلی نیستند تصریح کرد : ولی از نظر هزینه ها نسبت به کشور ما تعرفه های بسیار بالایی دارند .

وی در پایان با اشاره به اینکه توجه به مسائل صنفی رفاهی اورولوژیست ها از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد : رسیدگی به مشکلات اورولوژیست های جوان و جراحان کلیه که درحال حاضر نیمی از جراحان هستند باید مورد توجه قرار گیرد ./ز2

برچسب ها: جراحی ، اورولوژیست ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۴۷
۰۳:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
ولی خوب مردم اونجا ده برابر مردم ما درآمد دارند و بیمه های خیلی قوی دارند
آخرین اخبار