پس از آنکه سامسونگ نسخه مینی گلکسی S3 و S4 را ارائه کرد و توانست بازار خوبی از فروش نسخه های مینی، غول های اندرویدی خود بدست آورد، شرکت تایوانی HTC نیز با توجه به تجربه موفق سامسونگ در این زمینه اقدام به معرفی HTC M4 برادر کوچکتر HTC ONE کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، از همین رو سونی هم نیز مانند دو شرکت رقیب برای عقب نماندن از این قافله تصمیم به معرفی برادر جوان پرچم دار موفق خود، Xperia Z گرفت. 
 

اين محصول که اکسپریا ZR نام گرفته است، دارای بسیاری از ویژگی های نسخه Z  می باشد، به طوری که برخلاف دیگر کمپانی ها که به تعدیل سخت افزار در نسخه هی کوچک تر پرداخته اند، محصول سونی از نظر سخت افزاری تفاوت زیادی با تسخه ی اصلی ندارد.


سونی ZR همانند برادر بزرگتر خود، مجهز به گواهینامه های IP55  و IP 57 می باشد، واین بدین معنی است که این محصول همانند اکسپریا Z در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم می باشد، دوربین ZR همان دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده در سونی Z می باشد، این دوربین نیز به سنسور Exmor RS مجهز شده است، و قابلیت فیلم برداری به صورت FullHD را دارد، صفحه نمایش محصول جدید سونی 4.55 اینچی با رزولوشن 1280*720  به همراه Mobile Bravia Engine 2  و مجهز به ویژگی OptiContrast می باشد، این ویژگی باعث یکپارچه شدن لایه های لمسی با پنل می شود که موجب باریکتر شدن صفحه نمایش، حذف لایه های اضافی و در نهایت بهبود کیفیت تصویر می شود.


در بخش پردازنده این محصول نیز مانند برادر بزرگ تر خود، از یک پردازنده ی چهارهسته ای 1.5 گیگاهرتزی به همراه  2GB رم و حافظه ی داخلی 8GB بهره می برد، که البته قابلیت پشتیبانی از Micro SD نیز تا حجم 32GB فراهم شده است، در بخش ارتباطی سونی امکانات کاملی را برای این محصول عرضه کرده است، پشتیبانی از شبکه های 4G-LTE، Blutooth نسخه ی 4،  چیپ NFC و HD Voise تکمیل کننده ی این قسمت می باشند، با اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد باتری ZR در دست نیست، اما به احتمال فراوان سونی از یک باتری 2300mAh  به عنوان منبع تامین انرژی Xperia ZR استفاده خواهد کرد. این محصول در سه ماهی دوم سال جاری به بازار ارائه خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار