کتاب فرهنگ جامع سخنان امام هادی علیه‌السلام به همت گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم علیه‌السلام تدوین و از سوی انتشارات نشر معروف منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب فرهنگ جامع سخنان امام هادی علیه‌السلام به همت گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام تدوین و با ترجمه حجت‌الاسلام علی مؤیدی از سوی نشر معروف به زیور طبع آراسته شده است.
زندگی امام هادی علیه‌السلام در خط مستقیم سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، با سختی‌ها و رنج‌های بسیاری از طاغوت‌های عصر مواجه بود. متوکل عباسی بر آزار و شکستن حرمتش اصرار فراوان داشت. اینها ظلم و بی احترامی به امامی بود که به اعتراف همه راویان، از دانش بی‌نظیر الهی برخوردار و داناترین مردم به معارف بلند الهی و قرآنی و نیز در زمینه اخلاق و سلوک الهی بوده است.
چنان نیست که شیعه، امامانی را از خاندان پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، کورکورانه تقدیس کند بلکه با مستندات و ادله محکمی که در اختیار دارد، پیروی از ایشان را برگزیده است.
در بخشی از این کتاب آمده است:
امام عسگری علیه السلام از امام هادی علیه السلام نقل می‌کند که فرمود:
اگر پس از غیبت قائم آل محمد علیه‌السلام، از عالمان کسی نمی‌ماند که به سوی خدا دعوت، و راهنمایی کند، و با [براهین و] حجج الهی از دینش دفاع کند، و بندگان ناتوان خدا را از دامهای ابلیس و سرکشان، و از تله‌های نواصب برهاند، همه از دین خدا
کتاب فرهنگ جامع سخنان امام هادی علیه السلام به همت گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام تدوین و چاپ سوم آن در سال 1386 با شمارگان 3000 نسخه در 559 صفحه با قیمت 3500 تومان از سوی نشر معروف منتشر شده است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.