مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مبارزه همگانی با سن غلات در سطح 13هزارو 293 هکتار از اراضی زیر کشت گندم استان در شهرستان های میانه، ملکان، مراغه و بستان آباد، تا بیستم اردیبهشت ماه جاری انجام گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمود کیا، درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مبارزه با آین آفت خطرناک در مزارع گندم و جو که درصورت عدم مبارزه خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد سازد گفت: تاکنون این مبارزه در سطح 2500 هکتار از اراضی زیر کشت گندم در شهرستان میانه، 5200 هکتار در شهرستان ملکان، 4000 هکتار در شهرستان مراغه ، 800 هکتار در شهرستان چاراویماق، 680 هکتار در شهرستان هشترود، 70 هکتار درشهرستان ورزقان، 70 هکتار در شهرستان اهر و همچنین 73 هکتار از مزارع شهرستان بستان آباد بر علیه سن مادری انجام پذیرفته است.

وی با تاکید به این مطلب که مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان، با بسیج نمودن نیروها و امکانات حتی در ایام تعطیلات نیز به مبارزه با این آفت و خدمات رسانی به کشاورزان پرداخته است، اضافه کرد: سن گندم از آفات کلیدی و خطرناک این محصول استراتژیک بوده و در صورت عدم کنترل خسارات زیادی را از نظر کیفی و کمی به محصول تولیدی وارد می سازد و علاوه برآن، گندم تولیدی بالای 2 درصد سن زدگی را مراکز خرید خریداری نخواهند کرد.

مدیرحفظ نباتات سازمان گفت: کاهش جمعیت سن مادری در کاهش تعداد و در نتیجه میزان خسارت ناشی از پوره ها بسیار موثر بوده و مبارزه مرحله دوم را آسان تر می نماید و مبارزه همگانی با آفت سن گندم، تا نابودی کامل کانون های آلوده ادامه خواهد یافت. /ب

برچسب ها: سن ، غلات ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.