فارس مقام دوم سطح زیرکشت پنبه پس از خراسان رضوی را دارا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در استان فارس به 20 هزار هکتار می رسد و پیش بینی می شود از این میزان 70 هزار تن پنبه وش تولید شود.

محمدحسن طلعتی بیان کرد: شهرستان های داراب، لار، زرین دشت، نی ریز، فسا، استهبان و سروستان بیشترین تولید پنبه را در استان فارس دارند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در فارس طرح مقایسه ای لاین های زودرس موتانت پنبه برای انتخاب رقم زودرس و مقاوم به شرایط شوری و خشکی اجرا می شود.

طلعتی افزود: استان فارس با تولید سالانه نزدیک به یکهزار و 600 تن بذر پنبه درطبقات مختلف علاوه بر تامین نیازاین استان ، بذر چند استان دیگر را نیز تامین می کند.

به گفته وی ، برداشت پنبه در سطح 100 هکتار از زمینهای این استان به صورت مکانیزه انجام شده و همین امردر کاهش هزینه های تولید، افزایش سطح کشت و برداشت بموقع تاثیر مثبت داشته است.

وی بیان کرد: همچنین با هدف اجرای طرح الگوی کشت ، طرح کم خاکورزی درسطح پنج هزارهکتار وطرح بی خاکورزی درسطح یکهزار و 500 هکتار انجام گرفته و این موضوع موجب ثبت رکورد اجرای این طرح در زراعت پنبه برای فارس در کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: برای اجرای طرح الگوی کشت و توسعه کشت ارقام زودرس پنبه در سطح 600 هکتار، استفاده از شیوه های نوین آبیاری درسطح 200 هکتار انجام گرفته است.

طلعتی افزود: کاشت مکانیزه پنبه با کاهش میزان بذرمصرفی و کاهش میزان تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی به افزایش تولید و صرفه جویی درهزینه و زمان کمک قابل توجهی می کند./ب

برچسب ها: فارس ، دوم ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.