سهم گردشگري در منطقه ويژه اقتصادي چابهار تنها 8 درصد است.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه  خبرنگاران گفت: منطقه چابهار يکي از مناطق مهم اقتصادي ايران است که مي‌تواند سرآغاز خلق حماسه اقتصادي و به  عنوان پايلوت براي ديگر بخش هاي اقتصادي کشور شود.

وي گفت: چابهار تنها بندر اقيانوسي کشور است که در کرانه درياي عمان و اقيانوس هند قابليت پهلوگيري کشتي هاي اقيانوس پيما را مي‌تواند داشته باشد.

طاهري تصريح کرد: با توجه به  اينکه در سال هاي گذشته سرمايه گذاري براي ساخت اسکله و افزايش گنجايش بارگيري کشتي هاي اقيانوس پيما در خليج چابهار انجام شده در حال حاضر با فعال کردن کشتيراني اکو در بندر چابهار مهلت ايجاد کشتيراني بين چابهار و بنادر شرق آسيا به ويژه هند و مالزي، مي‌توانيم حرف هايي براي گفتن در آينده داشته باشيم.

اين کارشناس اقتصادي در ادامه گفت: چابهار با داشتن موقعيت هاي اقتصادي و بازرگاني بي نظير و آب و هواي خوب و هميشه بهاري و مناظر زيبا و آثار تاريخي و مردمي خونگرم و دلسوز مي تواند به قطب گردشگري در ايران تبديل شود اما در حال حاضر تنها 8 درصد کاربري چابهار به بخش گردشگري تعلق دارد و 50 درصد کاربري در بخش صنعت و 38 درصد ان در بخش خدمات است.

طاهري ساخت راه آهن را از مهمترين مسائلي دانست که بايد مورد اهتمام قرار گيرد و گفت: با توجه به موقعيت استراتژيک و ويژه چابهار به خصوص فاصله 300 کيلومتر با پايتخت عمان با احداث راه آهن چابهار و تکميل جاده هاي ترانزيتي چابهار نيک شهر، ارزانترين راه اتصال به چابهار مي باشد که نياز به يک برنامه مدون دارد.

وي تقويت صنايع تبديلي، استفاده خوب از پتانسيل ها و ظرفيت هاي اين منطقه، ثبات مديريت و استفاده از نيروهاي متخصص و  ايجاد واحدهاي صنعتي و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي را از راهکارهايي براي تحقق بخشيدن به اهداف اقتصادي و خودکفايي در اين منطقه عنوان کرد.

طاهري در پايان خاطرنشان کرد: منطقه چابهار به عنوان منطقه ويژه و داراي پتانسيل هاي برجسته و با محوريت توسعه شرق و تبديل کريدر شمال و جنوب و شاهراه ارتباطي نيمکرده شمالي و جنوبي جهان مورد توجه قرار دارد بر همين اساس با جذب منابع و سرمايه از کشورهاي خاورميانه و حوزه خليج فارس و حتي کشورهاي اروپايي به گونه اي که امکان انتقال اقلام مورد نياز ديگر کشورها از طريق اين بندر فراهم شود بايد از هر فرصتي براي سرمايه گذاري در اين منطقه بهره مند گرديم./س
برچسب ها: ظاهری ، چابهار ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار