آرامگاه های مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) و نصب آنها در ضریح مطهر در کاظمین کشور عراق تا پایان امسال به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در بازدید از کارگاه ساخت مضجع های مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد مقدس، گفت: یکی ازکارگاه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در جوار حرم امام رضا (ع) کارگاه خاتم کاری مضجع های شریف امامین جوادیین (ع) است.

جابر مهدی یار بیان کرد: خاتمکاری این دو مضجع شریف حدود 70درصد و کار درودگری آن حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال جاری طبق زمان بندی پیش بینی شده برای نصب روی آرامگاه های این دو امام همام به شهر مقدس کاظمین در کشور عراق ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به استقرار یک کارگاه در شیراز و یک کارگاه در مشهد مقدس بیان کرد: فارس استانی هنری است و هنرخاتم کاری به این استان اختصاص دارد از این رو این ستاد برای این هنرمندان دو کارگاه خاتم سازی و درودگری ایجاد کرده است تا بخشی از این فعالیت ها در فارس و بخشی در مشهد انجام شود.
مهدی یار ادامه داد: همچنین یکی از اهداف راه اندازی دو کارگاه این است که مردم خراسان رضوی به عنوان بانیان ساخت این دو مضجع ، روند کار را در شهر خود مشاهده کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس افزود: اتفاق مبارکی ازسوی مردم استان فارس درحال شکل گیری است و آن ساخت زائرسرای برای مردم فارس درکربلای معلی است. /س

برچسب ها: آرامگاه ، امامین ، پایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.