رئیس انجمن متخصصان ایران گفت:مطرح کردن نسخه نویسی فارسی و موضوع زیر میزی حدیث مفصلی دارد که چهره زشتی از پزشکان را در رسانه های عمومی شکل می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان ایران امروز صبح در 24 کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در محل سالن همایش های رازی گفت: با استفاده از همه ظرفیت ها و تعامل سازنده در جهت مطالبات و خواسته متراکم و انباشته جامعه پزشکی قدم برداریم.

وی افزود: تاریخ فرهنگ و تمدن ایران از یک سو و تلفیق مناسب آن با فرهنگ انسان ساز اسلام از سوی دیگر زمینه تجربه و انگیزه علمی دیگری را فراهم نموده است.

وی با بیان اینکه امروزه وجوه اشتراک جامعه پزشکی و مشکلات صنفی را باید در نظر گرفت و دوری از اختلاف نظرها و سلایق درون جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: اشکال ساختاری رفتاری در سالهای اخیر باعث شده که مطالبات جامعه پزشکی که باید از طرف بخش مدنی به مقصود برسد همواره با چالش های فراوانی روبه رو شده است و این در حالتی است که بیش از گذشته همدلی و همگرایی جامعه پزشکی امروز به چشم می خورد.

وی به عدم انسجام ساختاری جامعه پزشکی که باعث شده پزشکان نتوانند از حقوق مطلوب خود دفاع کنند اشاره و عنوان کرد: برای برون ربط  از وضع فعلی، استاندار سازی، خدمات پزشکی و ارتقاء کیفیت حوزه سلامت باید در دستور کار مسئولین بهداشتی و درمانی کشور و نظام پزشکی باشد ارتقاء منزلت جامعه پزشکی از مسائل راهبردی است که باید از تمام ظرفیت های موجود به ویژه رسانه های جمعی در جهت تحقق آن گام برداریم.

نسخه نویسی فارسی جهت سرگرم کردن مردم هر چند وقت یک بار تکرار می شود

خسرونیا به سند چشم انداز 20 ساله ایران و طرح موضوع دستیابی به رتبه  اول منطقه ای در عرصه علم و فناوری در این سند و همچنین تربیت تعداد قابل توجهه سرمایه انسانی متخصص در حوزه های علمی مختلف اشاره کرد و گفت: برای دستیابی  به این اهداف باید ثبات لازم در کارهای اجرایی وجود داشته باشد تا برنامه با اصول علمی و جامع به پیش برود.

خسرو نیا به عدم حضور شرکت های دارویي فعال که پشتوانه علمی و اقتصادی در کنگره ها هستند اشاره کرد و گفت: عدم آگاهی پزشکان از داروهای جدید و عدم شرکت آنها در کنگره های خارجی  با دستور جدید معاونت دارویی انجام گرفته را چطور می توان با پیشرفت های علمی مطابقت داد.

وی اظهار داشت: نسخه نویسی فارسی تنها جهت سرگرم کردن مردم هر چند وقت یکبار تکرار می شود همچنین موضوع مطرح کردن زیر میزی که متاسفانه توسط همکاران و بالاترین سطح قانون گذاری مملکت مطرح می شود و به زیر تیغ بردن پزشکان به عناوین مختلف، به نمایش گذاشتن چهره زشتی از پزشکان در رسانه های عمومی را چطور می توان تفسیر کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار