رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امروز خاورميانه هوشيار است نه فرمان‌پذير، گفت: بيداري اسلامي موجي است که جلوي بازيگري مستانه مرتجعين منطقه و دولت‌هاي زورگو را خواهد گرفت و تصورات واهي آنان را باطل خواهد كرد که فکر مي‌کردند در اين فضاي غبارآلود مي‌توانند براي رژيم بي‌هويت صهيونيستي فرصتي فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) خانه ملت با تسليت شهادت امام هادي(ع) گفت: يکي از موضوعات مهمي که نقش جدي در درک حقيقت و هستي‌شناسي دارد، سنت فکري اسلامي، موضوع مرگ و "مرگ‌آگاهي" است و تا انسان‌ها به حقيقت مرگ توجه نکنند و متوجه معني آن نشوند، درک درستي از حيات و زندگي دنيا نمي‌يابند.

وي ادامه داد: در روايتي از امام هادي(ع) در اين باب سوال شد،‌ايشان مرگ‌آگاهي را به دارويي براي بيمار تشبيه کردند به اين معنا که زندگي دنيوي، انسان‌ها را رنجور و بيمار مي‌کند و دواي آن مرگ‌آگاهي است.

لاريجاني در تشريح اين روايت اظهارداشت: از امام هادي(ع) سوال شد چرا مردم از مرگ و موضوع مرگ نگران هستند، امام(ع) فرمودند: زيرا آنان حقيقت مرگ را نمي‌دانند لذا آن را ناپسند مي‌پندارند. اگر آن را بشناسند و از دوستان خدا باشند آن را دوست خواهند داشت و خواهند فهيمد که آخرت بهتر از دنياست. سپس امام(ع) به يارانش توجه کردند و فرمودند: چرا کودک و مجنون از خوردن دارويي که بدن آن‌ها را پاک و دردشان را برطرف مي‌سازند امتناع مي‌کنند؟ اصحاب پاسخ دادند: چون از منعفت دارو آگاه نيستند. آن گاه امام(ع) فرمود: سوگند به آن که محمد(ص) را به حق به نبوت مبعوث کرد، هر کس آماده مرگ باشد مرگ را از دارو براي بيمار بهتر مي‌داند، اگر مسلمانان بدانند مرگ آن‌ها چه نعمتهايي را در پيش دارد ، خواهان آن مي‌شوند و بيشتر از يک انسان عاقل و دورانديش که خواهان دارو براي رفع بيماري و جلب سلامتي خويش است، آن را دوست خواهند داشت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت:  در چند روز گذشته شاهد رفت و آمدهاي رهبران آمريکايي و اروپايي در صحنه بين‌الملل براي مسئله سوريه بوده‌ايم و نهايتا اعلام کردند مي‌بايست به دنبال راهکار سياسي درمسئله سوريه بود، اين موضوع را پس از دو سال جنگ و کشته‌شدن دهها هزار نفر و فهميدن اين موضوع که قدرت عملياتي خود را از دست داده‌اند، اعلام کرده‌اند، حال سوال اين است مگر جمهوري اسلامي از ابتدا اعلام نکرد که به جاي جنگ‌افروزي بايد راه حل سياسي را جستجو كرد؟ چه کساني مسئول اين کشتار وحشيانه در سوريه هستند که با سلاح غربي‌ها به جان مردم سوريه افتاده‌اند؟

لاريجاني ادامه داد: کشورهاي دون منطقه که با هوسراني سياسي، نقش دلال غرب را براي خود دست و پا کرده‌اند امروز چه پاسخي براي اين کشتارهاي مسلمانان دارند؟ در پس اين ماجراجويي ابلهانه غرب و مرتجعين منطقه يک مسئله روشن شد که امروز خاورميانه، خاورميانه هوشيار است نه خاورميانه فرمان‌پذير.

وي تصريح كرد: بيداري اسلامي موجي است که جلوي بازيگري مستانه مرتجعين منطقه و دولت‌هاي زورگو را خواهد گرفت و تصورات واهي آنان را باطل خواهد كرد که فکر مي‌کردند در اين فضاي غبارآلود مي‌توانند براي رژيم بي‌هويت صهيونيستي فرصتي فراهم کنند، اين راهي است که امام خميني(ره) پيش روي مسلمانان باز كرد و ان شاءلله به همت مسلمانان بيدار به نتيجه نهايي که قطع دست استکبار و مزدوران منطقه‌اي آن‌هاست خواهد رسيد و خاورميانه‌اي آزاد با کليد مجاهدت‌هاي مسلمانان به وجود خواهد آمد.

لاريجاني در خاتمه بااشاره به رحلت آيت‌الله زنجاني خاطرنشان كرد: ايشان از علماي رباني و بزرگان حوزه علميه مشهد بودند و خدمات طولاني در اين حوزه داشتند و از افتخارات حوزه‌هاي اين علميه بودند، لذا اين ضايعه را به خانواده، حوزه‌هاي علميه و ملت عزير ايران تسليت عرض مي‌کنيم و همچنين مجمع نمايندگان استان زنجان و خراسان نيز اين ضايعه را به خانواده و مردم آن منطقه تسليت عرض مي‌کند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار