استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت مکان یابی مناسب برای جا به جایی 30 خانوار روستای ˈپی زرد بهرام بیگیˈ شهرستان دنا به دلیل خطر رانش زمین در این روستا تاکید کرد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید ˈحسین صابریˈ در نشست بررسی مکان یابی روستای پی زرد بهرام بیگی در منطقه سقاوه مارگون ، افزود: با بررسی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی دستگاه های امنیتی و متولیان امور اجرایی مشکلی برای جابه جایی و انتقال اهالی روستا در این مکان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه طرح جابه جایی این روستا به دلیل خطر رانش زمین و مشکلات ناشی از حوادث پیش بینی نشده از حدود 10 سال پیش به تصویب رسیده بود، افزود: این مهم به دلیل ضعف برخی مدیران و وجود معارضات اجتماعی در شهرستان مربوطه تاکنون عملی نشده بود.
صابری اظهار کرد:چنانچه کوچکترین آسیب و مشکلی در این روستا اتفاق می افتاد مسوولان و متولیان امور اجرایی در استان و شهرستان دنا پاسخگو و مقصر اصلی در این راستا بودند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی از اهالی این روستا حدود چهار ماه پیش درخواستی را مبنی بر چاره اندیشی مسوولان برای خطر رانش زمین در این روستا به استانداری ارایه دادند که این درخواست هنوز در بروکراسی های اداری استان در حال چرخش است.
وی ابراز داشت: امروز همراه با معاون عمرانی استاندار و برخی متولیان امر از این روستا بازدید کردم و به این نتیجه رسیدم که در حق این مردم کوتاهی شده است.
وی بیان کرد: به نظر می رسد برخی معارضات اجتماعی هنوز مانع اصلی در عملیاتی کردن این طرح شود که باید دستگاه های امنیتی و انتظامی با همت و قاطعیت بیشتری وارد عمل شوند.
صابری تاکید کرد: منطقه ای که در طراحی اولیه برای انتقال و جابه جایی این روستا پیشنهاد شده بود ، منطقه سقاوه در سه کیلومتری بخش مارگون است.
وی افزود: تمامی استعلامات ، مشکلات قانونی و زیست محیطی این طرح نیز با همکاری منابع طیعی استان حل شده است ولی برخی از معارضات اجتماعی تاکنون مانع اجرای این طرح حساس و با اهمیت شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موظف است در اسرع وقت مطالعات و بررسی های لازم را برای ساخت مسکن روستایی مقاوم در منطقه سقاوه مارگون برای اهالی این روستا انجام دهند.
وی با بیان اینکه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند ادعای مالکیت زمین مورد پیشنهاد را داشته باشد، افزود: برای هر خانوار حدود 500مترمربع زمین در نظر گرفته شود./س
برچسب ها: جابجایی ، روستا ، مارگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.